اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی

‌‌آیت‌الله مشکینی از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به رهبری ناراحت می‌شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: ‌‌آیت‌الله مشکینی از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به آیت‌الله خامنه‌ای ناراحت می‌شد.

‌‌آیت‌الله مشکینی از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به رهبری ناراحت می‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله مشکینی حق بزرگی بر گردن روحانیت عصر حاضر دارد و کمتر روحانی در عصر حاضر می‌توان یافت که از دروس اخلاق و تفسیر ایشان بهره نگرفته باشد.

وی با اشاره به نقش رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ایشان در ریاست دوره‌ای مجلس خبرگان، با وجود اعتراضی که از ریاست مجلس داشت، اما منتخبین مردم وی را به ریاست برگزیدند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از افتخارات اینجانب، هم‌نشینی با وی در 10 سال پایانی عمر مبارک ایشان در هیئت رئیسه مجلس خبرگان و جامعه مدرسین است.

وی در ادامه به شاخص‌های عالم دینی در قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: از نظر قرآن کریم، عالمان دینی کسانی هستند که حقیقت باور بوده و خدا و قرآن را به حقیقت قبول دارند.

خاتمی تصریح کرد: آیت‌الله مشکینی اعتقاد ویژه‌ای به قرآن داشت و در سال‌های آخر عمر خویش، ممحض قرآن بود.

وی با اشاره به تالیفات این عالم فقید به ویژه در حوزه تفسیر گفت: این مرجع بزرگ در ماه‌های پایانی عمر خود، تفسیری برای جوانان نگاشتند که 19 جزء آن را به صورت روان نوشت و 11 جزء باقی‌مانده را نیز آیت‌الله استادی به همان سبک به نگارش درآورده که در کنگره بزرگداشت آیت‌الله مشکینی رونمایی می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خضوع و خشوع برابر پروردگار را ویژگی دوم عالمان دینی برشمرد و افزود: عالمان دینی هنگامی که آیات الهی برای آنها خوانده می‌شود به سجده افتاده و وعده‌های الهی را باور دارند.

وی عدم شیفتگی برابر دنیا را ویژگی سوم عالمان دینی در قرآن و روایات عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس روایات رسیده از ائمه اطهار(ع)، کسی که شیفته دنیا باشد عالم نیست.

خاتمی عمل به علم را ویژگی دیگر عالمان دینی ذکر کرد و گفت: آیت‌الله مشکینی در درس اخلاق خود همواره می‌گفت خدا مرا نیامرزد که شما را به چیزی دعوت کنم که خودم به آن عمل نکنم.

وی مبارزه با ستمگران و ظالمان را ویژگی دیگر عالم دینی عنوان کرد و گفت: آیت‌الله مشکینی عاشقانه از اسلام و انقلاب دفاع می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاطره‌ای از آیت‌الله مشکینی ابراز داشت: پس از رحلت آیت‌الله حکیم در سال 49، حدود 15 نفر از علمای بزرگ حوزه تصمیم گرفتند در آن فضای خفقان، امام خمینی(ره) را به عنوان مرجع تقلید مطرح کنند در حالیکه بردن اسم امام راحل جرم بود و زندان در پی داشت اما برخی علما مرجعیت و برخی اعلمیت امام را اعلام کردند و آیت‌الله مشکینی در بیانیه‌ای نوشت تقلید از خمینی نه تنها جایز و بدون اشکال بلکه به صلاح اسلام و مسلمین است و این دست خط سه سال تبعید را برای وی رقم زد.

وی بصیرت را دیگر ویژگی عالم دینی عنوان کرد و گفت: مرجع فقید تقلید این ویژگی را در اوج داشت و همواره از ولی فقیه دفاع می‌کرد.

خاتمی ادامه داد: ایشان در حیات امام خمینی(ره) از بنیانگذار انقلاب با عظمت یاد می‌کرد و بعد از ارتحال ایشان، تمام عشق خود به امام خمینی(ره) را یکجا به آیت‌الله خامنه‌ای تقدیم می‌کرد.

وی از ولایت فقیه به عنوان ستون فقرات نظام اسلامی یاد کرد و بیان داشت: اگر ولایت فقیه را از قانون اساسی حذف کنیم، حکومت طاغوت می‌شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ایشان حامی ولایت بود و به آن اعتقاد داشت و همواره از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به مقام معظم رهبری ناراحت می‌شد.

وی در پایان تاکید کرد: 25 جلد کتاب از وی منتشر شده است که برخی کاملا ابتکاری است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول