اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع):

مصادیق سخنان رهبری برای مردم تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گفت: مصادیق سخنان مقام معظم رهبری در زمینه دوران‌های صعود و افول حرکت انقلابی ملت ایران باید برای مردم تبیین شود.

مصادیق سخنان رهبری برای مردم تبیین شود

علیرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در چند فراز قابل جمع‌بندی و بررسی است که یکی از مهم‌ترین محورهای آن تبیین سیاست‌های کلی نظام در زمینه مقابله با تهدیدات خارجی است.

وی با اشاره به بخش نخست سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان امام راحل را به عنوان پدر جنبش اسلامی امروز نام بردند و دمیدن روح اسلام در کالبد کشور را از ثمرات حرکت بزرگی که امام خمینی(ره) آغاز کرد، خواندند.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه عزت‌مندی جامعه اسلامی ابراز داشت: عزت ساختار مستحکم درونی فرد و یا جامعه است که او را در مقابله با چالش‌ها یاری می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: عزت واقعی و کامل متعلق به خداوند و کسی است که در جبهه خدایی قرار می‌گیرد.

نظری با اشاره به منطق قرآنی مقام معظم رهبری در تبیین مقوله عزت یادآور شد: از نگاه قرآنی چنگ زدن به ریسمان الهی مهم‌ترین منشأ عزت است.

وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان در جریان نهضت بیداری اسلامی این منطق قرآنی ملت ایران را به خوبی آزموده‌اند و می‌دانند که راه عزت هیچ‌گاه از مسیر سرسپردگی نمی‌گذرد.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) ابراز کرد: حکام بی‌ریشه و مزدور برای حفظ عزت پوشالی به قدرت‌های بزرگ جهان متصل شده‌اند اما امروز به خوبی مشخص شده قدرت‌های بزرگ خود درمانده هستند و کاری از دست آنها ساخته نیست.

وی افزود: بی‌اعتمادی به آمریکا که امروز به باور عمومی تبدیل شده نتیجه پدری امام راحل برای امت اسلامی است.

نظری گفت: رهبر معظم انقلاب در موضوع عزت در ابعاد فردی و شخصی نیز اشاره‌ای به این مضمون داشتند که تلاش برای کسب رضایت الهی تنها مسیر به دست آوردن عزت واقعی است.

وی تصریح کرد: در هر مسئولیتی اگر انسان به دنبال عزت واقعی باشد، از آسیب‌ها مصونیت پیدا می‌کند و در واقع عزت واقعی تنها در سایه عبودیت کامل به دست می‌آید.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به عزتمندی ملت ایران پس از انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت ایران در تاریک‌ترین دوران‌ها به صحنه آمد و خود را در وسط میدان قرار داد و این زمینه‌ای شد تا هدایت الهی شامل حال این مردم شود.

وی اظهار کرد: رحمت الهی گسترده و فراگیر است اما تا انسان ظرف خود را آماده نکند، از این باران رحمت بهره‌مند نمی‌شود.

نظری گفت: این موضوع را می‌توان به همه ملت‌های اسلامی تعمیم داد که این رحمت‌های الهی می‌تواند شامل حال آنان باشد، مشروط بر اینکه آنها نیز به صحنه آمده و خود را وسط میدان قرار دهند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در زمینه فراز و فرودهای حرکت انقلابی ملت ایران افزود: این موضوع که چه زمان‌هایی این حرکت به تندی صورت پذیرفته و چه زمانی کند بوده، یک مسئله قابل بررسی است.

معاون سیاسی سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر مجموعه کارگزاران نظام در قوای مختلف در مسیر ترسیم شده از سوی ولی امر مسلمین حرکت کنند و تمام هدف‌ها و برنامه‌ها یکی باشد، حرکت ملت ایران به سوی اهداف انقلاب اسلامی شدت گرفته و هر زمانی که بخش‌هایی از قوای نظام مسیر دیگری اتخاذ کردند، حرکت ملت ایران به سوی اهداف کند شده است.

وی ادامه داد: مردم باید در انتخاب‌های خود نهایت دقت را داشته باشند تا کسانی که با رأی آنان در قوای کشور جایگزین می‌شوند همسو با ولی‌فقیه باشند.

نظری با اشاره به عوامل رکود و ایستایی حرکت انقلاب به سوی عزت ملی اظهار داشت: برخی از این عوامل در درون ما است و برخی نیز تمهیدات دشمن است که باید اینها را دقیقا شناخت و تدبیر لازم را برای استمرار حرکت رو به جلو اتخاذ کرد.

وی اظهار داشت: اگر در این مسیر توقف کنیم، در واقع کفران نعمت کرده‌ایم که این موضوع موجب زوال نعمت و بازگشتن به سیاهی دوران ذلت خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول