اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اهل سنت بستک تاکید کرد

لزوم توجه بیشتر به مکتب‌خانه‌ها و برنامه‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اهل سنت شهر بستک، توجه بیشتر به برنامه‌های قرآنی را از واجبات جامعه امروز خواند و خواستار اهتمام خانواده‌ها به مکتب‌خانه‌ها شد.

لزوم توجه بیشتر به مکتب‌خانه‌ها و برنامه‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، سیدمحمدیوسف حسینی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم این شهر ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز عروج ملکوتی بنیان گذار انقلاب اسلامی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب تقویت پایه‌های اسلام در منطقه شد گفت: انقلاب سبب تقویت و ترویج امور قرآنی در کشور شد و امام خمینی(ره) در این راه نقشی اساسی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین برنامه برای راه سعادت بشر و کامل‌ترین و جامع‌ترین برنامه نجات انسان است، اظهار داشت: باید در جامعه امروز به خواندن قرآن و درک و فهم آن توجه بیشتر کرد چرا که در عصر امروز، بشر بیش از هر زمانی نیازمند توجه به قرآن است.

خطیب جمعه اهل سنت بستک با اشاره به اینکه مکتب‌خانه‌ها مکانی هستند که آموزه‌های دینی، اخلاقی و قرآنی را به جوانان و نوجوانان آموزش می‌دهند، از خانواده‌ها خواست تا جوانان و نوجوانان خود را برای تحصیل علوم‌ قرآنی به مکتب‌خانه‌ها هدایت کنند.

وی در ادامه گفت: فرستادن فرزندان برای تحصیل قرآن در مکتب‌خانه نه اینکه آنان را از تحصیل علوم دیگر باز نمی‌دارد بلکه ذهن و فکر آنان را برای آموختن علوم دیگر آماده می‌کند.

حسینی‌نژاد تاکید کرد: قرآن با فطرت بشر سازگار است و آموختن قرآن روح و روان انسان را آرامش می‌دهد.

وی، مانوس بودن به قرآن را باعث سعادت 2 جهان برای انسان عنوان کرد و گفت: همه برنامه‌های ما اگر منشأ قرآنی داشته باشد باعث موفقیت و به نتیجه رسیدن آن خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول