اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

5 پایگاه قهرمانی تیراندازی با کمان در کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته استعدادیابی و همگانی فدراسیون تیراندازی با کمان از ایجاد پنج پایگاه قهرمانی در پنج نقطه کشور خبر داد.

5 پایگاه قهرمانی تیراندازی با کمان در کشور ایجاد می‌شود

اسماعیل علی‌نژاد امروز در حاشیه بازدید دو روزه خود از هیئت تیر و کمان استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، استعدادیابی را دارای جایگاه ویژه‌ای در دنیای ورزش حرفه‌ای خواند و اظهار داشت: برای رسیدن به این جایگاه باید عوامل موفقیت را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: در بحث استعدادیابی جایگاه یک کماندار معمولی با کماندار نخبه مشخص می‌شود لذا فرآیند کشف یک کماندار با استعداد شرکت در برنامه‌های تمرینی سازماندهی شده است.

مسئول کمیته استعدادیابی و همگانی فدراسیون تیراندازی با کمان ابراز داشت: ما در استان‌ها شروع به شناسایی افراد مستعد از سنین پایین کرده‌ایم و آنها را در برنامه‌های تمرین و مسابقات مختلف انتخاب خواهیم کرد برای پشتیبانی تیم‌های ملی در اختیار مربیان قرار خواهیم داد.

وی افزود: کار و زمان مربیان ما باید برای کسانی صرف شود که دارای توانایی‌های بالقوه باشند در غیر این‌صورت زمان و تلاش مربیان را بیهوده صرف کرده‌ایم. به طور قطع کماندارانی که دارای توانایی‌های بیشتری هستند کارها و برنامه‌های تمرینی مربیان را بالا می‌برند.

به گفته وی، هدف اصلی در شناسایی و انتخاب کماندارانی است که بیشترین توانایی را در رشته ریکرو، کامپوند، کمانگیری روی اسب و کراسپو دارا باشند.

مسئول کمیته استعدادیابی و همگانی فدراسیون تیراندازی با کمان ابراز داشت: در جهان ورزش حرفه‌ای شناسایی استعداد مفهوم جدیدی نیست با این حال در کشور ما به این مقوله توجه علمی و دقیقی نشده است.

وی گفت: نتیجه و فرآیند استعدادیابی اگر به صورت علمی باشد کار بسیار راحت‌تر خواهد بود و نتایج بسیار بهتری را شاهد و ناظر هستیم.

علی‌نژاد از ایجاد پنج پایگاه قهرمانی در پنج نقطه کشور خبر داد و بیان داشت: استان‌هایی که فعالیت بیشتری نسبت به استان‌های اطراف خود دارند را مرکز قرار خواهیم داد.

وی در خصوص جایگاه استان همدان در سطح کشور نیز گفت: استان همدان یکی از استان‌های توانمند در برگزاری مسابقات و از استان‌های فعال کشور در رشته تیراندازی با کمان است.

مسئول کمیته استعدادیابی و همگانی فدراسیون تیراندازی با کمان ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته از تمرینات کمانداران استان، متوجه این امر شدیم که فعالان این رشته به رکورد ملی‌پوشان نزدیک می‌شوند که این امر جای خوشحالی دارد و باعث شد کمیته استعدادیابی توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

وی افزود: در دیداری که با مدیرکل اداره ورزش و جوانان و معاون وزیر ورزش داشته‌ایم مقرر شد به زودی سایت حرفه‌ای و تخصصی تیراندازی با کمان ایجاد شود.

علی‌نژاد اضافه کرد: ما در بحث استعدادیابی و همگانی کردن این رشته مهیج ضمن مذاکره با استان‌ها، با تمام هیئت‌ها نشست خواهیم داشت تا از نظرات آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

در این بازدید دو روزه "ساسان رضوی مشعوف" دبیر هیئت تیر و کمان استان همدان از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان به عنوان دبیر نمونه شناخته شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول