اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور خبر داد

استفاده از ظرفیت سالن‌های دیگر ادارات برای اجرای تئاتر

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور با اشاره به کمبود سالن برای اجرای هنرهای نمایشی گفت: در حال رایزنی برای استفاده از ظرفیت سالن‌های دیگر ادارات برای اجرای هنرهای نمایشی هستیم.

استفاده از ظرفیت سالن‌های دیگر ادارات برای اجرای تئاتر

قادر آشنا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کمبود سالن‌های نمایش تئاتر و هنرهای نمایشی از جمله مشکلات این حوزه است که با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم امید است این مشکل برطرف شود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور افزود: البته ما در کشور سالن‌های بسیار زیادی داریم که در بیشتر ایام سال بدون استفاده هستند و می‌شود به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی کرد که از این سالن‌ها نهایت استفاده برده شود.

وی با بیان اینکه هنر‌های نمایشی تاثیرگذاری فراوانی دارند، تاکید کرد: در حوزه هنرهای نمایشی برنامه‌های یک‌ساله، دو ساله و سه ساله در حال طراحی است تا با درک وضعیت فعلی خود بدانیم در کجا هستیم و می‌خواهیم به کجا برسیم.

آشنا تصریح کرد: اینکه هر استانی حداقل یک سالن مناسب برای اجرای نمایش‌‌ها داشته باشد از جمله برنامه‌های ما است و البته در کلانشهرها نیز به تناسب جمعیت، سالن‌های بیشتری نیاز داریم.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور اضافه کرد: در حال رایزنی با نهادها و دستگاه‌های اداری هستیم که وقت آزاد سالن‌های خود را در استان‌ها به حوزه هنرهای نمایشی اختصاص دهند تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در کشور سالن کم نداریم بلکه استفاده از سالن کم است، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ادارات مختلف سالن‌های متعددی دارند که عقد تفاهم‌نامه با این ادارات در دستور کار است.

این مسئول کشوری در امور هنرهای نمایشی یادآور شد: با وجود این همه هنرمند در شاخه‌های مختلف و سالن‌های بسیار اندک وزارت ارشاد در کشور، نمی‌توان انتظار داشت که هنرمندان بتوانند به راحتی از این سالن‌ها استفاده کنند بلکه باید از ظرفیت بلااستفاده سالن‌های دیگر ادارات استفاده کنیم.

آشنا از افزایش بودجه‌ها در این بخش خبر داد و تاکید کرد: تولید کار فاخر، خواسته مردم است و باید در دستور کار مرکز هنرهای نمایشی کشور قرار گیرد.

وی ابراز داشت: باید تئاتری تولید شود که به یک یا بخشی از نیاز مردم و جامعه پاسخ داده شود که اگر چنین اثری تولید شود بدون شک جایگاه و اثرگذاری خود را در میان مردم خواهد داشت و مردم آن را می‌پذیرند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور، ساده‌زیستی، عدالت، کمک به هم‌نوع و تکریم حرمت انسانی را از جمله مسائل مورد نیاز مردم و جامعه دانست که با تولید این‌گونه اثرها به سؤال و مسئله‌ای از مسائل اجتماع پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول