اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

افتتاح 380 پروژه آب و خاک در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی، مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح 382 پروژه آب و خاک در هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.

افتتاح 380 پروژه آب و خاک در کردستان

کریم ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 168 مورد انتقال آب با لوله‌های پلی‌اتیلن به‌طول 188 کیلومتر و 192 مورد آبیاری تحت فشار در سطح یک‌هزار و 741 هکتار از جمله این پروژه‌ها است.

به گفته وی احیا و مرمت 6 مورد قنات بطول 950 متر و 14 مورد احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی به حجم 5 هزار و 20 مترمکعب از دیگر پرو‌ژه‌های مورد بهره‌برداری در هفته جهاد کشاورزی در  استان کردستان است.

وی عنوان کرد: در این هفته یک مورد احداث و بهسازی کانال آبیاری به‌طول 2 کیلومتر و یک مورد احداث جاده دسترسی به مزارع و باغات به‌طول 8.5 کیلومتر درسطح روستاهای تابعه استان افتتاح می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی، مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با افتتاح این پروژه‌ها جمعیت بیش از 11 هزار و 728 نفر در قالب 2 هزار و 625 خانوار در 325 روستا بهره‌مند می‌شوند.

ذوالفقاری مبلغ اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را  بیش از 128 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بیش از 110 میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.

وی در پایان ادامه داد: 854 میلیون ریال هزینه اجرای پروژه‌های مذکور از محل تسهیلات بانکی و مبلغ 16 میلیارد و 967 میلیون ریال از محل خودیاری و سرمایه شخصی بهره‌برداران تامین شده است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول