اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی آستارا خبر داد

واگذاری 23 هکتار اراضی کشاورزی به فارغ‌التحصیلان این رشته در آستارا

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی آستارا از واگذاری بالغ بر 23 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب تعاونی مهر به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی خبر داد.

واگذاری 23 هکتار اراضی کشاورزی به فارغ‌التحصیلان این رشته در آستارا

ایرج شیارکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: کشاورزی یکی از اصلی‌‌ترین و اساسی‌ترین عرصه‌های توسعه کشور است که توجه هر‌ چه بیشتر مسئولان و دولت را می‌طلبد‌.

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان باید به گونه‌ای باشد که کشاورزان توان و انگیزه کافی را برای کار در این عرصه داشته باشند افزود: دولت خدمتگزار توجه ویژه‌ای به حوزه کشاورزی دارد و با اجرای برنامه‌های توسعه کشاورزی موفقیت‌های خوبی در این راستا به دست می‌آید.

این مسئول ادامه داد: باید با حمایت و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از کشاورزان کشور شاهد خودکفایی هر چه بیشتر در تولید محصولات کشاورزی و زراعی باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی آستارا با اشاره به اینکه مدیریت صحیح در اجرای طرح‌های بخش کشاورزی امری ضروری است خاطر نشان کرد: شکوفا شدن ظرفیت‌های بخش کشاورزی با همکاری دانش‌آموختگان بیکار این بخش قابل تحقق است که باید مسئولان در این زمینه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه 23.5 هکتار اراضی کشاورزی با کمک کمیته استعدادیابی استان شناسایی شده عنوان کرد: قرار است این اراضی در قالب تعاونی مهر به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی دارای شرایط واگذار شود.

این مسئول طرح احداث باغ کیوی، فندق، گردو و پرورش ماهیان سردابی را از طرح‌های توسعه کشاورزی در آستارا عنوان کرد و متذکر شد: اراضی قابل کشت و اجرای طرح توسعه کشاورزی از روستای «قره سوتا» بوده و اقدام‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

شیارکار در پایان مساحت اراضی قابل کشت آستارا را در قطعات 350 398، 650 و 3 هزار و 200 هکتار برای کشت برنج، گندم و جو، سبزی، صیفی‌جات و باغ‌ها عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول