اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان:

شیر به قیمت 630 تومان عرضه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان گفت: به دلیل عمل نکردن دولت به تعهداتش در تأمین خوراک دام قیمت شیر خام به قیمت 630 تومان عرضه نمی‌شود.

شیر به قیمت 630 تومان عرضه نمی‌شود

هامون امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت شیر پاکتی در استان اصفهان گفت: بنا شد در 10 خردادماه جاری شیر خام به قیمت 630 تومان به کارخانه‌های لبنی عرضه شود که به دلیل عمل نکردن دولت به تعهداتش شیر خام به همان قیمت 800 تومان به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: در اختیار قرار نگرفتن خوراک دام به دامداران یکی از عوامل موجود برای این امر شده است.

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دامداران معتقدند که 30 درصد جو و سویا و 70 درصد ذرت و صفر درصد سبوس دریافت کرده‌اند، در حالی‌ که این مقدار در اختیار دامداران قرار نگرفته و آنها بر همین اساس بیان داشته‌اند که نمی‌توانند شیر را به قیمت 630 تومان به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه دامداران هزینه شیر تولید شده را بالاتر از قیمت عرضه آن می‌دانند، تصریح کرد: دامداران شیر را به قیمت‌های 800 و 850 تومان به کارخانه‌ها می‌فروشند که سبب ایجاد مشکلاتی برای کارخانه‌ها شده است.

امیری ادامه داد: در صورتی که کارخانه‌هایی خواهان شیر خام با قیمت مناسب هستند باید خوراک دام را در اختیار دامدار قرار دهند.

وی با اشاره به راه‌های کنترل قیمت شیر خام بیان داشت: تک نرخی کردن قیمت شیر در راستای سیاست‌های دولت و خارج کردن از حالت دو نرخی و سه نرخی، یکی از راه‌های کنترل شیر خام است.

مدیرعامل کارخانه‌های لبنی استان اصفهان با توجه به کنترل قیمت شیر خام ادامه داد: باید نیاز کل دامداران از لحاظ خوراک دام با قیمت مناسب برطرف شود در حالی که دولت فقط 10 درصد از خوراک دام دامداران را تأمین می‌کند که فقط برای تأمین شیر پاکتی است بلکه باید 100 درصد خوراک دام را تأمین کنند.

وی افزود: کارخانه‌های شیر خشک و شیر پاستوریزه نیز شیر را خارج از قیمت مصوب خریداری می‌کنند که این امر سبب بالا رفتن قیمت شیر خام می‌شود و باید از این‌گونه خرید و فروش‌ها جلوگیری شود.

امیری راه کنترل قیمت شیر خام را ورود شیر خشک به کشور دانست و گفت: شیر خشک دارای قیمت جهانی است و وقتی به کشور وارد شود سبب متعادل شدن قیمت شیر خام می‌شود با توجه به اینکه شیر خشک فقط در صنایع بستنی و ماست‌بندی‌ها و در بعضی موارد خاص استفاده می‌شود.

وی در پایان ادامه داد: نظارت بیشتر بر تمام محصولات لبنی نیز بر کنترل قیمت شیر خام تأثیر دارد در حالی که دولت با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سبب افزایش قیمت همه محصولات از جمله لبنیات شده و در حال حاضر هیچ نوع بسته حمایتی در اختیار تولید کننده‌ها قرار نگرفته است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول