اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

خروج سالانه 20 هزار تن شیر خام از خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: سالانه بالغ بر 20 هزار تن شیر خام به ارزش تقریبی 150 میلیارد ریال از استان خارج می‌شود.

خروج سالانه 20 هزار تن شیر خام از خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار داشت: مجموع شیر خام تولیدی در سال حدود 113 هزار تن برآورد می‌شود که 88 درصد آن مربوط به دام سنگین و مابقی متعلق به گوسفند و بز است که فقط بخشی از این میزان تولیدات قابل جمع‌آوری و فرآوری در صنایع لبنی است.

وی افزود: میزان جذب شیر توسط کارخانجات و کارگاه‌های فرآوری لبنی حدود 2 هزار تن در ماه و میزان شیر جمع‌آوری شده توسط مراکز جمع‌آوری شیر 2 هزار و 300 تن است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به طور متوسط ماهانه یک ‌هزار و 700 تن شیر نیز از استان خارج می‌شود و ارزش کل شیر خام تولیدی استان در سال حدود 678 میلیارد ریال است.

هادربادی ادامه داد: سالانه بالغ بر 20 هزار تن شیر خام به ارزش تقریبی 150 میلیارد ریال از استان خارج می‌شود.

وی در مورد وضعیت دامپروری استان اظهار داشت: در پایان سال 89 جمعیت دامی (دامدار و عشایر ) حدود 000.300.3 واحد دامی برآورد شده است که از این تعداد حدود 110 هزار رأس گاو و گوساله، 24 هزار نفر شتر و 000.886.2 رأس دام سبک است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تعداد واحدهای دامپروری صنعتی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند 436 واحد به ظرفیت کل 40 هزار رأس بوده که 228 واحد آن مربوط به گاو شیری، 120 واحد پرواربندی گوساله و مابقی آن پرواربندی بره است.

هادربادی در رابطه با تعداد کارخانه‌های تولید فرآوری شیر در استان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بیرجند و قاینات هر کدام دو واحد کارخانه و شهرستان‌های فردوس و سرایان هر کدام یک واحد کارخانه شیر وجود دارد.

وی در مورد ارائه تسهیلاتی به دامداران در حال فعالیت و یا متقاضیانی که بخواهند دامداری تاسیس کنند، گفت: دامدارانی که پروانه تأسیس پرواربندی گوساله و گوسفند در اختیار دارند می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی به منظور احداث و بهره‌برداری واحد دامداری از طریق جهاد کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: هم‌چنین واحدهای دامداری فعال موجود که دارای پروانه بهره‌برداری هستند می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول