اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

اردبیل تولید‌کننده 450 هزار تن شیر خام در کشور

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: دامداران و صاحبان واحدهای مختلف دامی در استان اردبیل قادر به تولید 450 هزار تن شیر خام هستند.

اردبیل تولید‌کننده 450 هزار تن شیر خام در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا توانا پیش از ظهر امروز در نشست مشورتی با صاحبان تعدادی از واحدهای دامداری در اردبیل اظهار داشت: با اصلاح و بهبود کیفیت پرورش دام تلاش می‌کنیم تا یک افزایش نسبی را در تولید شیر خام شاهد باشیم.

وی با اشاره به برخی از گله‌مندی دامداران در افزایش قیمت نهاده‌های اولیه تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای تنظیم بازار قرار است قیمت نهاده‌های دامی کاهش یافته و نسبت به تامین نیازمندی این بخش اقدامات ضروری انجام شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در روزهای اخیر اتحادیه دامداران استان کنجاله سویا به میزان موردنیاز را وارد بازار کردند که دامداران می‌توانند با قیمت پایین از این طریق علوفه مورد نیاز دام‌های خود را تامین کنند.

توانا استان اردبیل را قطب دامپروری کشور اعلام کرد و افزود: گوشت عرضه شده در این استان کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر از میانگین کشوری دارد.

این مسئول ضرورت به کار‌گیری شیوه‌های اصلاح نژاد را یادآور شد و بیان داشت: این حرکت در کنار توجه به تغذیه دام به کاهش قیمت تمام شده منجر می‌شود و این برنامه از سیاست‌گذاری‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهبود نحوه تغذیه دام و افزایش میزان تولیدات این بخش خبر داد و گفت: جیره غذایی دام‌های پروتئینی و شیر‌ده متفاوت است که ضرورت دارد در این زمینه برخی اقدامات اساسی انجام شود.

توانا ظرفیت تولید گوشت قرمز در اردبیل را بالغ بر 42 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: بخش عظیمی از این تولیدات را عشایر منطقه با کیفیت بالا انجام می‌دهند به طوری که این استان در تامین گوشت قرمز کشور جزو 10 استان برتر است.

وی وجود 6 میلیون واحد دامی به ویژه 31 هزار و 800 راس گاو اصیل و 24 هزار راس گاو بومی را از ظرفیت دامپروری ممتاز این استان اعلام کرد و بیان داشت: عشایر ائل‌سون این استان با داشتن 2 میلیون واحد دامی سبک سعی می‌کنند بخش عظیمی از نیازمندی مواد گوشتی کشورها و استان‌های همجوار را تامین کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به نتایج اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: به شدت هزینه‌های اضافی در حوزه دامپروری کاهش یافته که امیدواریم در مرحله دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به تولید‌کنندگان با هدف افزایش بهره‌وری نگاه و توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توانا در پایان سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این معاونت با هدف توسعه آموزش‌های ضروری و مشاوره‌های لازم اشاره کرد و اظهار داشت: این امر به کاهش قیمت تمام شده  ارتقای کیفیت تولید کمک می‌کند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول