اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

نیمی از تولید شیر خام آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان رتبه سوم تولید شیر را در اختیار دارد، گفت: نیمی از تولید سالانه شیر خام آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود.

نیمی از تولید شیر خام آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی صبح امروز در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش گاومیش در استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تولید و تغییر رویکرد در کمیت و کیفیت شیر گاومیش در دنیا، اظهار کرد: با توجه به تحولات طبیعی و نیازهای غذایی انسان‌ها، توجه به حجم تولید شیر در دنیا کمرنگ گشته و جای خود را به تولید شیر با کیفیت و مواد جامد بالا و پویاتر داده است.
وی همچنین با اشاره به کیفیت بسیار مطلوب و مناسب شیر گاومیش نسبت به شیر گاو، افزود: استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های پرورش گاومیش در کشور است که در رفع نیازهای غذایی و سلامت جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. 
عبداللهی توجه به پرورش و اصلاح نژاد گاومیش در استان را امری ضروری ذکر کرد و گفت: توسعه گاومیش‌داری از اولویت‌های برنامه معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان بوده و آمادگی خود را برای حمایت از گاومیش‌داران اعلام می‌کند.
وی افزود: هم اکنون حدود 90 هزار راس گاومیش در استان فعال است که سالانه 68 تن شیر تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.
عبداللهی بر افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی با توجه به اهداف طرح تحول اقتصادی، اصلاح و روان‌سازی ساختار خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همکاری در فراهم‌سازی بستر مناسب برای استفاده بهتر از امکانات موجود، توسعه زمینه صادرات و بهبود وضعیت بازار، تقویت تشکل‌ها و افزایش همکاری مسئولان در صنعت شیر و فرآورده‌های لبنی تاکید کرده و ادامه داد: هرچند قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به همت مسئولان و همکاری تولیدکنندگان با کمترین چالش در حال اجرا است اما به انتظارات به حق بخش تولید باید پاسخ داد.
وی، به رتبه سوم استان در زمینه تولید شیر اشاره کرده و اظهار داشت: نیمی از تولید سالانه شیر استان آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول