اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه‏های لبنی استان اصفهان:

فروش شیر خام به قیمت 630 تومان مصوب شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه‏های لبنی استان اصفهان گفت: کارخانه‏های لبنی در صورتی می‏توانند به تولید شیر پاستوریزه اقدام کنند که بر مبنای قیمت 630 تومان شیر خام را خریداری کنند.

فروش شیر خام به قیمت 630 تومان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در چند روز گذشته همشهریان در بیشتر نقاط شهر اصفهان شاهد عدم توزیع شیر پاستوریزه بودند و در همین راستا خبرنگار این رسانه گفت‏وگویی با مدیرعامل کارخانه‏های لبنی استان اصفهان انجام داد.

هومان امیری امروز در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر عدم توزیع شیر پاستوریزه در این روزها در بیشتر مراکز فروش بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که کارخانه‏داران شیر پاستوریزه در چند روز گذشته در راستای افزایش قیمت شیر خام داشتند در زمینه تولید شیر پاستوریزه چالش‏هایی به وجود آمد.

وی ادامه داد: توزیع شیر پاستوریزه در اصفهان متوقف نشده اما تولید آن کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل کارخانه‏های شیر پاستوریزه استان اصفهان با اشاره مجدد به مشکلات صنعتگران شیر پاستوریزه تصریح کرد: شیر خام گران شده و در حال خروج از اصفهان به کارخانه‏های شیرخشک و دیگر کارخانه‏های شیر پاستوریزه است.

وی از عدم فروش تولیدات دامداران به کارخانه‏های لبنی اصفهان اشاره و تأکید کرد: این کارخانه‏ها شیر خام را با قیمت بالایی از دامداران خریداری کرده و با قیمت بالای هزار تومان به فروش می‏رسانند.

امیری از برگزاری جلسه‏ اضطراری کمیته شیر استان با موضوع قیمت شیر خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه با افزایش قیمت شیر خام و قیمت محصولات لبنی مخالفت شد و قیمت مصوب شیر خام نیز همان 630 تومان عنوان شد.

وی اضافه کرد: کارخانه‏های لبنی در صورتی می‏توانند به تولید شیر پاستوریزه اقدام کنند که بر مبنای قیمت 630 تومان شیر خام را خریداری کنند.

مدیرعامل کارخانه‏های لبنی استان اصفهان بیان داشت: برخی از کارخانه‏های لبنی استان در صورتی که شیر خام را با قیمت 630 تومان خریداری می‏کردند تولید شیر پاستوریزه کردند، اما برخی دیگر نیز نمی‏توانستند با این قیمت شیر را خریداری کرده و به همین دلیل تولیدات خود را کاهش دادند.

وی ادامه داد: مطابق این جلسه دامداران موظف شدند که شیر خام را به همان قیمت مصوب 630 تومان به فروش برسانند.

امیری تأکید کرد: اگر دامدار بالاتر از قیمت مصوب شیر را به فروش برساند تولید شیر پاستوریزه کاهش چشمگیری در اصفهان پیدا می‏کند.

وی در ارتباط با وضعیت توزیع شیر در روز سه‏شنبه گفت: با توجه به گفت‏وگوهایی امروز با برخی کارخانه‏داران انجام شد آنها قبول کرده‏اند تولیدات خود را از سر بگیرند اما تقاضای خسارت کرده‏اند.

مدیرعامل کارخانه‏های لبنی استان اصفهان تأکید کرد: در صورت وجود شیر پاستوریزه در بازار با قیمت 800 تومان به فروش می‏رسد.

وی از موافقت استاندار اصفهان برای دیدار با صنعتگران لبنیات استان در آینده‏ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول