اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد

افزایش تسهیلات پرداختی مسکن مهر در لارستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تسهیلات پرداختی مسکن مهر در لارستان افزایش می‌یابد.

افزایش تسهیلات پرداختی مسکن مهر در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، حسن فدایی اظهار داشت: ویژگی مهم مسکن مهر در منطقه لارستان ویلایی‌بودن واحدهای احداث شده در این منطقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ابراز داشت: قریب 85 درصد از واحدهای مسکن مهر در لارستان به صورت ویلایی ساخته شده و این واحدها درب‌های مجزا و حیاط‌های مناسب دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 8 هزار واحد مسکن مهر در منطقه لارستان در دست اجرا است خاطرنشان کرد: 8 هزار و 137 واحد مسکن مهر در منطقه لارستان در دست احداث است که 4 هزار و 988 واحد مسکن مهر دولتی و 3 هزار و 149 واحد مسکن مهر خودمالکی را شامل می‌شود.

فدایی اعتبار ساخت واحدهای مسکن مهر را 172 میلیارد و 880 میلیون تومان اعلام کرد و در مورد اجرای مسکن مهر در شهرستان خنج نیز گفت: مسکن این شهرستان در دو فاز در حال ساخت بوده که در فاز نخست 252 واحد به صورت ویلایی و در فاز دوم 224 واحد به صورت اسکلت فلزی در دست اجرا است.

این مسئول اضافه کرد: در فاز نخست 200 واحد از این واحدها آماده تحویل است و عملیات زیرسازی و لبه‌گذاری آن‌ها انجام شده و در آینده‌ای نزدیک آسفالت آن انجام و در تابستان امسال نیز به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی گفت: 52 واحد باقی مانده نخستین فاز نیز در مرحله تاسیسات بوده و در فاز دوم به صورت اسکلت فلزی در هشت بلوک در حال ساخت است که سه بلوک آن در مرحله نازک‌کاری، سه بلوک در مرحله تاسیسات و دو بلوک در مرحله فنداسیون قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: تسهیلات اختصاص یافته به این پروژه 90 میلیارد و 520 میلیون ریال است.

فدایی خاطرنشان کرد: 400 واحد مسکن مهر نیز در لار به صورت آپارتمانی اجرا شده و 808 واحد نیز در گراش آماده واگذاری به متقاضیان است.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع یک‌هزار و 602 واحد مسکن مهر در لار، لامرد، خنج و گراش آماده تحویل داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، تسهیلات ارائه شده برای احداث هر یک از واحدهای مسکن مهر را 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم از 20 میلیون به 22 میلیون تومان افزایش یافته و مجوز افزایش تسهیلات 22 میلیون تومانی به 25 میلیون تومان نیز اخذ شده است.

فدایی با اشاره به تعداد واحد مسکن مهر در دست احداث و پایان رسیده تصریح کرد: 2 هزار و 116 واحد مسکن مهر در لار، 444 واحد در خنج، 952 واحد در گراش و 806 واحد در لامرد در حال احداث بوده و همچنین 608 واحد در اوز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به پروژه‌های خودمالکان مسکن مهر در لارستان ابراز داشت: تعداد پروژه‌های خودمالکان در شهرهای بالای 25 هزار نفر در شهر لار یک‌هزار و 23 واحد و در گراش 156 واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: پروژه‌های خودمالکان در شهرهای زیر 25 هزار نفر یک‌هزار و 380 واحد در شهرهای خور، لطیفی، بیرم، بنارویه، اوز و جویم است.

این مسئول ادامه داد: در شهرهای لامرد، اشکنان و علامرودشت نیز یک‌هزار و 77 واحد و در شهرهای مهر و گله‌دار نیز 275 واحد شامل پروژه‌های خودمالکان است.

* به‌زودی پیمانکار راه آهن شیراز – جهرم – لار انتخاب می‌شود

فدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شهرستان خنج محور خنج - پل اسلام آباد – قیر - فیروزآباد بوده که این پروژه در سه نقطه و با هزینه‌ای بالغ بر 160 میلیارد ریال در حال ساخت است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به طول راه‌های لارستان بیان داشت: در حوزه استحفاظی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان 191 کیلومتر بزرگراه، 427 کیلومتر راه اصلی، 297 کیلومتر راه فرعی، 25 گردنه و سه تونل به طول 2 هزار و 583 متر وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان طول راه‌های همسنگ نیز در این شهرستان را 6 هزار و 635 کیلومتر اعلام کرد و متذکر شد: در حال حاضر 220 کیلومتر راه اصلی و 33 کیلومتر راه فرعی در دست اجرا داریم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه احداث راه اصلی لار به بستک باعث کاهش طول این مسیر می‌شود، اذعان داشت: با اجرای این پروژه طول مسیر 125 کیلومتری لار - بستک 25 کیلومتر کاهش یافته و به 100 کیلومتر می‌رسد.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول