اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 25 اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود

مرحله نخست سنجش مراجعان مرکز بهداشت در ثبت ازدواج

خبرگزاری فارس: کارشناس اجرایی طرح سنجش و راهنمایی مراجعان به مراکز بهداشت در فرایند ازدواج گفت: از 25 اردیبهشت‌ماه مرحله نخست این طرح در 4 مرکز بهداشت مشهد آغاز می‌شود.

مرحله نخست سنجش مراجعان مرکز بهداشت در ثبت ازدواج

محسن دوست‌کام در حاشیه مراسم کارگروه بانوان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مرحله نخست این طرح تا ابتدای مهرماه 1391 ادامه دارد و 4 مشاور در هر مرکز بهداشت مستقر می‌شوند و به مراجعان مشاوره می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح آموزش و غربالگری هم‌زمان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: زوج‌ها در دوران عقد بسیار آسیب‌پذیر هستند که در این راستا این طرح به این آسیب‌ها رسیدگی می‌کند.

کارشناس اجرایی طرح سنجش و راهنمایی مراجعان به مراکز بهداشت در فرایند ازدواج گفت: این آسیب‌ها به دلیل تفاوت‌های زن و مرد به وجود می‌آید و شناختن این تفاوت‌‌ها که مشاوران به زوج‌ها آموزش‌های لازم را می‌دهند.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با این طرح غربالگری نیز انجام می‌شود و 40 درصد از زوج‌هایی که آسیب‌پذیر هستند وارد برنامه حمایتی یک ساله می‌شوند.

وی در توضیح برنامه 6 ماه دوم سال گفت: با حمایت معاونت دانشگاه علوم پزشکی فضا برای تخصصی شدن آموزش‌ها قبل از ازدواج آماده می‌شود تا از مراحل آزمایش و بهداشت جدا شود.

وی با اشاره به طرح دیگر واحد مطالعات و برنامه‌ریزی نظارت برنامه جامع خانواده پایدار گفت: این طرح به پایدار بودن ازدواج‌ها کمک می‌کند زیرا در مورد تشخیص اعتیاد زوج‌ها با دستگاه TST است که برای هر نمونه 7 ساعت وقت صرف می‌کند و ضریب تقلب در آن اندک است.

 انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول