اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای طرح پزشک خانواده

اردبیل نیازمند 180 مطب و مرکز بهداشتی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در شهر اردبیل برای اجرای طرح پزشک خانواده به 180 مطب و مرکز بهداشتی و درمانی نیاز داریم.

اردبیل نیازمند 180 مطب و مرکز بهداشتی است

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد اجرای طرح پزشک خانواده  اظهار داشت: تمام مردم شهری در تمام پست و جایگاه صاحب یک پزشک خانواده می‌شوند و برای سرپرست خانوار و تک تک اعضای آنها پرونده پزشکی دایر می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل گفت: این اقدام بعد از سر‌شماری جمعیت ساکن در شهرهای استان انجام می‌شود تا با ثبت نام اعضای خانوارهای ساکن شهری بتوانیم به آنها خدمات سطح یک، دو و سه پزشکی درمانی ارائه کنیم.

این مسئول بیان داشت: در شهر اردبیل با احتساب 450 هزار جمعیت برای هر 10 هزار نفر محدوده خاص پزشکی درمانی در نظر گرفتیم که در یک برآورد اولیه به نظر می‌رسد ما در شهر اردبیل به 45 مرکز ارائه خدمات پزشکی و درمانی نیاز داریم.

پورفرضی ادامه داد: در این ارتباط به یقین از ظرفیت مراکز خصوصی و دولتی اعم از آموزش و پرورش، سپاه و سایر دستگاه‌ها بهره می‌گیریم تا بتوانیم پاسخگوی شایسته برای مراجعان در اجرای طرح پزشک خانواده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در 45 مرکز باید سه مورد مطب نیز دایر شود که بر اساس برآوردها 135 مطب که در آن یک پزشک، ماما یا پرستار مستقر می‌شود دایر شده و از طرف بیمه مورد حمایت قطعی قرار می‌گیرد.

وی  اظهار داشت: در این راستا به هر پزشک که 2 هزار و 500 نفر را ثبت نام و زیر پوشش قرار می‌دهد یک هزار و 750 تومان به ازای هر نفر به او پول پرداخت می‌شود به طوری که این رقم با زیر پوشش قرار دادن کودکان و سالخوردگان احتمال افزایش دارد چرا که هزینه خدمات این اقشار از سایر افراد بیشتر است.

بیماران اورژانسی از طرح پزشک خانواده معاف هستند

پورفرضی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت بیماران اورژانسی ابراز داشت: در قانون بیماران اورژانسی شرایط ارجاع و گذران پله به پله طرح پزشک خانواده مستثنی شده‌اند به طوری که نیازی نیست بیماران اورژانسی موارد ارجاع سه مرحله‌ای را رعایت کنند.

این مسئول اضافه کرد: در تمام شهرستان‌ها این طرح اجرایی می‌شود به طوری که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر طرح پزشک خانواده عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در پنج شهر بالای 20 هزار نفر شامل شهرهای مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال، گرمی و اردبیل بعد از سر‌شماری دقیق جمعیت زیر پوشش اجرای طرح، در سه فاز اول تیر ماه و ابتدای مردادماه و همچنین در مرکز استان اول مهر ماه شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.

وی بیان داشت: انتظار داریم بعد از برطرف شدن و همسان‌سازی طرح در نیمه دوم سال در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل اجرای مثبت، سازنده و با نگاه عادلانه طرح پزشک خانواده را شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول