اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده‌هایی که تحقق نیافت

تعطیلی سالن ورزشی میهن آبیک به علت نبود تجهیزات

خبرگزاری فارس: سالن ورزشی میهن ویژه بانوان شهرستان آبیک که در سال 89 ساختمان آن احداث شد به مدت دو سال به دلیل نبود تجهیزات و امکانات، نیمه تعطیل مانده و فقط رشته ایروبیک بانوان در آن فعال است.

تعطیلی سالن ورزشی میهن آبیک به علت نبود تجهیزات

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دو سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرستان آبیک وجود دارد که سالن کوثر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 85 و سالن میهن از مصوبات دور دوم هیئت دولت به استان قزوین است که در سال 89 بدون امکانات و تجهیزات احداث و آماده بهره‌برداری شد.

در سوم خردادماه سال گذشته سالن ورزشی میهن هم‌زمان با برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بانوان شهرستان آبیک بدون تجهیزات و امکانات ورزشی افتتاح شد.

در سال 89 از سوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین به اداره ورزش و جوانان آبیک قول داده شد که مبلغ 200 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز سالن ورزشی میهن اختصاص یابد که به گفته یک مقام آگاه به دلیل وجود مشکل در نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با استانداری، مبلغ 400 میلیون ریال اعتبار فقط برای هیئت‌های ورزشی شهرستان‌های استان قزوین در نظر گرفته شد که از این اعتبار 100 میلیون ریال سهم شهرستان آبیک بوده و تاکنون تحقق نیافته است.

اختصاص 200 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز سالن ورزشی میهن

فرانک فیض‌اللهی مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: گرچه در یک ماه اخیر در جلسه‌ای در فرمانداری با فرماندار آبیک و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تخصیص بیش از 100 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز سالن میهن قول مساعد داده شد، ولی پیش‌بینی می‌کنیم که برای تجهیز کامل سالن مذکور به 200 میلیون ریال اعتبار نیازمندیم.

شنیده‌ها حاکیست به اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین قول داده شده بود که اگر در سالن میهن جشنواره ورزشی برگزار شود، 200 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز این سالن اختصاص یابد که نخستین جشنواره ورزشی بانوان سال گذشته در هفته زن برگزار شد، ولی متأسفانه این امر (اختصاص 200 میلیون ریالی) تحقق نیافت.

فیض‌اللهی افزود: سالن میهن در شهرک خرم واقع شده که از لحاظ امکانات ورزشی محروم است و از شهر فاصله دارد با توجه به اینکه برخی از سانس‌ها به مدارس و دانشگاه‌ها ارائه شده ولی بدون هیچ‌گونه امکاناتی در این مکان به ورزش می‌پردازند.

وی ادامه داد: با تجهیز سالن میهن بانوان در رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، ایروبیک، کاراته، تکواندو و ژیمناستیک به فعالیت می‌پردازند و این در حالی است که از لحاظ اداری نیز با کمبود نیرو و تجهیزات در این سالن مواجه هستیم.

طبق گفته مسئول امور ورزش بانوان، رئیس اداره ورزش و جوانان آبیک هیچ‌گونه تبعیضی بین بانوان و آقایان ورزشکار قائل نیست، بلکه گاهی به ورزش بانوان توجه و همکاری بیشتری کرده است.

شهرستان آبیک دو هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته و 28 مربی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد که از تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته 200 نفر از بانوان روستاها هستند که بیشترین آمار بانوان در رشته‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک است.

ضرورت تعویض تجهیزات ورزشی سالن کوثر آبیک

سالن کوثر یکی دیگر از سالن‌های ورزشی ویژه بانوان شهرستان آبیک است که گرچه از لحاظ تجهیزات و امکانات وضعیت مطلوبی دارد، ولی مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آبیک در خصوص این سالن به خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: تجهیزات ورزشی سالن کوثر به لحاظ اصول ورزشی باید تعویض شود، چراکه به مرور زمان استانداردهای لازم ورزشی را از دست داده و استهلاک پیدا می‌کنند، لذا می‌طلبد که در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان در فصل ورزش اعتبار بیشتری به امور ورزش اختصاص یابد.

هیئت‌های ورزشی آبیک خودمختار عمل می‌کنند

مسئول امور ورزش بانوان آبیک در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک از تعامل ضعیف هیئت‌های ورزش استان قزوین با شهرستان آبیک اظهار تأسف کرد و گفت: هیئت‌های ورزشی استان قزوین باید زمان و هزینه بیشتری را برای شهرستان بگذارند و ورزشکارانی را که استعدادهای لازم را دارند، شناسایی کنند.

وی تأکید می‌کند: به عنوان نمونه می‌توان به کسب مقام در رشته آمادگی جسمانی از سوی یکی از بانوان اشاره کرد که متأسفانه به مسابقات کشوری اعزام نشده و حتی اطلاع‌رسانی لازم نیز در این خصوص صورت نگرفت.

فیض‌اللهی ادامه می‌دهد: در شهرستان آبیک در رشته‌های والیبال، کاراته، تکواندو و ایروبیک مقام کشوری از سوی بانوان ورزشکار کسب شده است.

به نظر می‌رسد با توجه به ارتباط ضعیف هیئت‌های ورزشی استان قزوین با شهرستان آبیک رئیس اداره ورزش و جوانان تنها حامی ورزشکاران هیئت‌های ورزشی مختلف است و هیئت‌های ورزشی شهرستان خود مختار عمل می‌کنند که اگر این روند ادامه داشته باشد در ارتقای سطح ورزش شهرستان لطمه وارد می‌شود که به نفع ورزشکاران نیست.

قهرمان‌پروری در آبیک ضروری است

گرچه در زمینه ورزش همگانی و فراگیر شدن فرهنگ تحرک در بین مردم با برگزاری همایش‌های مختلف پیاده‌روی در سال‌های اخیر در شهرستان آبیک گام‌های مؤثری برداشته شده است، ولی فیض‌اللهی مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آبیک معتقد است متاسفانه نسبت به موضوع قهرمان‌پروری در شهرستان کم‌توجهی وجود دارد، چرا که بسیاری از قهرمانان دو سال است که در رشته‌های مختلف مقام کسب می‌کنند ولی به دلیل عدم حمایت‌های لازم دلسرد می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: قهرمانان می‌توانند بهترین مبلغان ورزش برای نوجوانان و جوانان شهرستان باشند که می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط توجه ویژه به قهرمان‌پروری و قهرمانان داشته باشند.

این مسئول اذعان می‌کند: وضعیت مدیریت منابع انسانی و مدیریت مالی اداره ورزش و جوانان مطلوب است که تاثیر آن در موفقیت ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی مشهود است.

تقویم ورزشی به هیئت‌های ورزشی آبیک اختصاص یابد

مسئول امور ورزش بانوان آبیک اظهار کرد: طی مذاکرات با نایب رئیسان هیئت‌ها، آمده است که هیئت‌های ورزشی از هیئت‌های استانی خود تقویم ورزشی دریافت کنند که بسیاری از هیئت‌های ورزشی شهرستان آبیک پس از درخواست با پاسخ‌های منفی مواجه شده‌اند که از مسابقات رشته‌های خود بی‌اطلاع می‌مانند و برخی از اوقات نیز بخشنامه‌ها به ندرت به دست هیئت‌های می‌رسد که امیدواریم هیئت‌های ورزشی استان قزوین در این زمینه تعامل و همکاری لازم را با هیئت‌های ورزشی شهرستان آبیک داشته باشند.

لازم است بگوییم با توجه به اینکه بانوان از روحیه حساس‌تری برخوردار هستند باید سالن ورزشی متناسب با شرایط فیزیکی بانوان باشد تا راحت‌تر به فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی بپردازند که همت مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

با توجه به مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین امیدواریم که در برطرف کردن مشکلات ورزش شهرستان آبیک گام‌های مؤثری برداشته شود چراکه ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در ورزش شهرستان وجود دارد که اگر جدی گرفته شود شاهد تربیت قهرمانان و ورزشکاران خوبی در سطح استان، کشور و حتی بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول