اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی قم:

مسائل روانشناسی در ورزش مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان قم از تلاش برای تبیین اهمیت توجه به روانشناسی ورزشی در بین تیم‌ها و ورزشکاران این استان خبر داد.

مسائل روانشناسی در ورزش مورد توجه باشد

محبوبه قدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: قم یکی از استان‌هایی است که با وجود مواجهه با کمبود حامیان مالی و کمک‌های بخش دولتی، در چند سال اخیر گام‌های خوب و مثمرثمری در مسیر پیشرفت قهرمانی و همگانی ورزش برداشته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آنچه که در سال‌های اخیر موجب دلگرمی برای رشد و پیشرفت ورزش در قم شده، حرکت مدیران، سرپرستان، مربیان و داوران رشته‌های مختلف ورزشی در مسیر بهره‌گیری از علوم روز ورزش بوده است.

مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان قم افزود: بنابراین باید در زمینه افزایش دانش و علوم روز ورزش در بین مربیان، داوران و مدیران ورزشی گام‌های جدی‌تری برداشته شود تا ورزش قم در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های مورد نظر دست یابد.

وی ادامه داد: در این بین برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف نقش پررنگی در تحقق این مهم دارد و حتی این هیئت سال گذشته در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری کارگاه روانشناسی ورزشی برنامه‌ریزی کرد.

قدمی بر لزوم توجه به اهمیت شرکت در دوره‌های آموزشی از جمله دوره آموزشی روانشناسی در ورزش برای مربیان، مدیران و سرپرستان تیم‌های ورزشی و همچنین ورزشکاران رشته‌های مختلف فعال در سطح استان قم تاکید کرد.

مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان قم خاطر نشان کرد: به همین منظور کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان قم تلاش گسترده‌ای برای توسعه این مقوله در بین هیئت‌های ورزشی استان در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی استان قم برای توسعه مقوله روانشناسی ورزشی در قم در ارتباط نزدیک با نایب رئیس هیئت‌های ورزشی استان قم روند فعالیت‌های این کمیته در راستای این هدف را تشریح و از بانوان نایب رئیس هیئت‌ها دعوت به همکاری کرد.

قدمی هیئت پزشکی ورزشی استان قم را مجموعه‌ای همدل و هماهنگ برای ترقی ورزش قم توصیف کرد و بیان داشت: در این هیئت کمیته‌ها و بخش‌های مختلف با تمرکز اصولی و جدی بر نحوه اجرای صحیح وظایف و فعالیت‌های خود سعی در ارائه بهترین خدمات به ورزشکاران و تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی فعال در استان قم دارند.

وی تصریح کرد: در ورزش امروز جهان، تمام تیم‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای در کنار مدیران، مربیان و ورزشکاران مطرح، حتما از یک روانشناس نیز در کنار مجموعه خود بهره می‌برند زیرا امروزه روانشناسی ورزشی جزئی ضروری از ورزش حرفه‌ای است که امیدواریم این مهم در ورزش استان قم و کشور نهادینه شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول