اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد

سهم عمده بانوان ورزشکار در افتخارآفرینی/ سهم 30 درصدی ورزش بانوان در بودجه

خبرگزاری فارس: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: امروزه بانوان قمی سهم ارزنده‌ای در موفقیت‌های ورزش قم دارند و با وجود کمی امکانات و فضای اختصاصی برای آنها شاهد حضور موفق آنها در میادین مختلف هستیم.

سهم عمده بانوان ورزشکار در افتخارآفرینی/ سهم 30 درصدی ورزش بانوان در بودجه

رسول منعم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: فصل تابستان فرصت بسیار مغتنمی برای شناسایی استعداد و سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه در بخش بانوان است، بنابراین با توجه به توانمندی‌های قابل ملاحظه که بانوان در ورزش قهرمانی از خود نشان داده‌اند، باید توسعه ورزش بانوان در اولویت فعالیت‌ هیئت‌های ورزشی استان قم نهادینه شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان قم را بانوان تشکیل می‌دهند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که موضوع ورزش بانوان در اولویت اصلی فعالیت هیئت‌های ورزشی قرار گیرد.

وی بیان داشت: توسعه ورزش در بین بانوان تنها با پیگیری نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی که متولی ورزش بانوان هستند، میسر می‌‌شود و در این راه باید بانوانی که مسئولیت نایب رئیسی هیئت‌ها را بر عهده دارند، نسبت به گذشته ارتباط نزدیک‌تری با دستگاه ورزش داشته باشند.

منعم اظهار داشت: حضور چشمگیر بانوان ورزشکار در جشنواره‌های سال‌های اخیر تجلیل از قهرمانان ورزش قم و انتخاب چندین ورزشکار، مربی و داور برتر استان از بین بانوان فعال در رشته‌های مختلف ورزشی نشان می‌دهد در قم ظرفیت قابل ملاحظه‌ای در ورزش بانوان وجود دارد.

وی ابراز داشت: حوزه معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان از ابتدای تابستان سال جاری با برگزاری جلسات مختلف برنامه خود برای حرکت مؤثر و موفق در مسیر توسعه ورزش قم را با هیئت‌ها تنظیم کرده است اما انتظار ما این است که مسئولان هیئت‌ها اعم از رؤسا در بخش مردان و نایب رئیسان در بخش بانوان با جدیت پیگیر اجرای به موقع و هدفمند این برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین و تدوین شده باشند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در طول سال رقم‌های قابل توجهی به عنوان کمک بودجه به هیئت‌های ورزشی استان اختصاص می‌یابد که باید 30 درصد اعتبارات اختصاص یافته به هر هیئت ورزشی در راستای اجرای فعالیت‌ها و توسعه ورزش بانوان هزینه شود.

وی تصریح کرد: پیگیری دسترسی به این بودجه 30 درصدی برای هزینه کردن در ورزش بانوان وظیفه اصلی نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی است که انتظار داریم در این راستا تعامل کاملا جدی با رؤسای هیئت‌ها داشته باشند و از حق خود با جدیت دفاع کنند.

منعم با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در خصوص بررسی راهکارهای توسعه ورزش‌های پایه بیان داشت: برای حضور فعال بانوان در مسابقات مختلف کشوری حمایت‌های لازم از تیم‌ها و ورزشکاران مستعد بخش بانوان به عمل خواهد آمد.

وی یکی دیگر از را‌هکارهای مهم و مؤثر برای توسعه ورزش بانوان در استان قم را توجه بیشتر به موضوع آموزش عنوان کرد و اظهار داشت: امسال رقابت‌های ورزشی در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد که نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی می‌توانند با نگاه و ارزیابی دقیق این مسابقات، بانوان مستعد را شناسایی کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول