اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران:

خانواده‏ها از علم روانشناسی برای تربیت فرزندان استفاده کنند

خبرگزاری فارس: روانشناس، مشاور و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: خانواده‏ها باید به صورت کاربردی از علم روانشناسی و پژوهشی دنیا در تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

خانواده‏ها از علم روانشناسی برای تربیت فرزندان استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیما فردوس ظهر امروز در همایش بزرگ تبیین مسئولیت زنان در فیروزکوه اظهار کرد: پایه و اساس اجتماع سالم و سلامت روانی افراد در راس امور به خانواده سالم بستگی دارد.
وی اضافه کرد: اگر والدین از لحاظ روحی دچار مشکل باشند، نمی‏توانند فرزندان سالم تربیت کنند و به اجتماع تحویل دهند.
روانشناس، مشاور و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران ادامه داد: خانواده‏ها باید به صورت کاربردی از علم روانشناسی و پژوهشی دنیا در تربیت فرزندان خود استفاده کنند و کارشناسان و متخصصان خبره باید به طور گسترده به آن بپردازند.
فردوس اضافه کرد: در گام نخست برای غلبه بر شرایط مختلف پدران و مادران باید خویشتن را به خوبی شناسایی و سطوح مختلف پیشگیری در این زمینه بسیار مهم را ارزیابی کنند.
وی تصریح کرد: خانواده‏ها باید در صورت تشخیص وجود مشکل به مشاوران و روانشناسان مراجعه کنند و پیشگیری‏های اولیه را با بالا بردن سطح دانش و اطلاعات از طریق مطالعه کتاب، توجه به رسانه‏ها، شرکت در همایش‏ها و ... به وجود آورند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: خانواده‏ها با تشخیص به موقع مشکلات و اقدام فوری در این زمینه می‏توانند پیشگیری ثانویه انجام دهند و با فراگیری تکنیک‏هایی مانع بازگشت مجدد مشکلات شوند.
فردوس بیان کرد: اگر والدین سعی کنند به بلوغ هیجانی برسند، می‏توانند با تلاش فرزندان خود را نیز به این سطح برسانند و نحوه مدیریت بر هیجاناتی نظیر خشم، اضطراب و ... را فرا بگیرند تا مشکلات مجدداً دست‌ و پاگیر آنها نشود.
وی اظهار کرد: تغذیه مناسب و سالم و استراحت به‌موقع و کافی مهم‏‏ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامتی افراد و در نتیجه مدیریت هیجانات و تاثیر متقابل جسم و روان بر روی یکدیگر است. 
استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران اضافه کرد: در زمینه مسائل تربیتی فرزندان، یکی از مهم‏ترین موضوعاتی که در جامعه امروز باید نهادینه شود، شریک‏ کردن مردان در مسائل تربیتی است.
فردوس تاکید کرد: بانوان در این زمینه باید از طریق برقراری رابطه صمیمانه، دوستانه و محبت‏آمیز با شوهران شرایط لازم را فراهم کنند.
وی گفت: یکی از ضعف‏های والدین که به‌عنوان معضل در جامعه امروز نمود پیدا کرده، فرزندسالاری است که به هیچ عنوان مورد تایید حوزه روان و کارشناسان آن نیست.
روانشناس، مشاور و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: والدین باید با مهربانیت، جدیت، منطق و با داشتن اقتدار در مدیریت و تربیت فرزندان طوری عمل کنند که هماهنگی‏های کامل و احترام‏های متقابل بین آنها و فرزندانشان به وجود آید.
فردوس اضافه کرد: از مسائل مهم خانواده‏های امروزی که تداوم آن موجبات بدبینی فرزندان در زندگی و اجتماع را فراهم می‏‏سازد، طلاق عاطفی است که احیای محبت در خانواده‏ها مهم‏ترین و موثرترین راهکار مقابله با این معضل اجتماعی است.
وی اظهار کرد: زن و شوهر باید در منزل یکدیگر را با صفات و القاب شایسته و زیبا مورد خطاب قرار دهند و این موضوع قبل از هر چیز عشق و محبت زوجین نسبت به یکدیگر را به ارمغان می‏آورد.
فردوس تصریح کرد: والدین باید با مشخص کردن حد و مرز ارزش‏ها و ضدارزش‏ها در مورد موضوعاتی همچون دروغ، دزدی، حسادت، خشم و ... برای فرزندان و آموزش مهارت‏های علمی آنها را برای پذیرش مسئولیت‏های اجتماعی و زندگی آینده آماده کنند.
انتهای پیام/ح10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول