سارا مظفری در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دنیای کودک متفاوت از دنیای بزرگسال است و روانشناسی فیلم کودک و نوجوان نیاز به توجه شایانی دارد.
وی افزود: درک زبان کودک و شناخت نیازهای کودکانه آنها هم به لحاظ درک عمیق و موثر کودکان و هم به لحاظ سرگرمکنندگی و اقتباس از داستانهای کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی دارد و در خور توجه است.
این کارشناس فرهنگی با بیان این مطلب که موضوعات فیلمها باید با دوران کودکی و نوجوانی هماهنگی و نزدیکی داشته باشد، بیان داشت: باید حدود و مرز فیلم کودک و غیر کودک مشخص شود، زیرا نوع نگاه کودک و نوجوان و دغدغههای او دارای اهمیت بسیاری است.
وی با بیان مثالهایی از ناهماهنگی برخی فیلمهای کودک و نوجوان با موضوعات و دغدغههای آنان اضافه کرد: در دنیای کودکانه، نگاه نامهربان معلم، والدین و دوستان برای کودک فاجعه محسوب میشود و باید در این فیلمها به تضادها و تفاوتها در حد چشمگیری توجه کرد.
مظفری ادامه داد: زدودن مشکلات کودکان و نوجوانان و درک نیازهای کودکان و نوجوانان موضوعی محوری است و نویسنده برای نوشتن برای کودکان و نوجوانان باید با این موارد آشنا باشد.
وی همه فعالان عرصه فیلم کودک و نوجوان را خطاب قرار داد و بیان داشت: اگر خواهان نگاه مناسب به فیلم کودک و نوجوان هستید لازم است آموزشهای کافی در این باره ارائه شود و به استعدادهای کودکان و نوجوانان بیش از پیش توجه شود.
کارشناس فرهنگی گفت: فیلمهای کودک و نوجوان اغلب دارای پیامهایی برای بزرگسالان است و این موضوع ضعف فیلمسازی ما را نشان میدهد.
انتهای پیام/ش30
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.