اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز مشاوره نسیم صبا:

علمای دینی و روانشناسان با یکدیگر تقابل ندارند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز مشاوره نسیم صبا گفت: علمای دینی و کارشناسان روانشناسی با یکدیگر تقابل ندارند.

علمای دینی و روانشناسان با یکدیگر تقابل ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید آزمون در آیین افتتاح دومین مرکز مشاوره با رویکرد دینی در مجموعه مقبره علامه مجلسی اظهار داشت: هدف اصلی از تاسیس این مرکز مشاوره تحکیم خانواده است که با آموزش و اصلاح رفتار پیش از ازدواج آغاز می‌شود و در این مرکز در راستای هدف اصلی مواردی مانند احکام، اعتقادات و اخلاقیات نیز به افراد آموزش داده می‌شود.
وی از جمله اهداف این مرکز را کاهش آمار ازدواج‌های ناموفق دانسته و بیان کرد: ارائه الگوی زن ایرانی به نحو بومی اسلامی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده نیز از دیگر اهداف تاسیس این مرکز است.
مسئول مرکز مشاوره نسیم صبا افزود: فقه ناب جعفری سرشار از منابع غنی برای مشاوره است و این مرکز قصد دارد با تاکید بر منابع زلال شیعی و سرلوحه قرار دادن فرمایشات اهل‌بیت (ع) به ارتقای سطح فرهنگ دینی اسلام اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه داشتن هر مهارتی شامل سه مرحله جذب، آموزش و کسب مهارت است، تصریح کرد: این مرکز با هدف قرار دادن تربیت و رویکرد دینی و با تاکید بر کاربردی‌سازی تشکیلاتی برای سطوح مختلف اقشار جامعه به ویژه جوانان اعم از حوزوی و دانشگاهی، خواهران و برادران به ایجاد مراحل جذب و آموزش می‌پردازد.
آزمون ادامه داد: کاهش آمار طلاق نیز از جذب و آموزش به دست می‌آید بدین منظور آموزش‌های پیش از ازدواج باید از جذب افراد از سنین متوسطه آغاز شده و پس از آموزش لازم فرد آمادگی روبه‌رویی با چالش‌ها را نیز به دست می‌آورد.
وی افزود: در این راستا آموزش مواردی مانند وفاداری، صداقت، عدم قضاوت زود هنگام و انصاف در برخوردها باید آموزش داده شود.
مسئول مرکز مشاوره نسیم صبا با اشاره به اینکه علمای دینی و کارشناسان روانشناسی با یکدیگر تقابل ندارند، تاکید کرد: این دو قشر با یکدیگر همکاری می‌کنند و هر دو گروه در صورت نیاز مددجویان را به یکدیگر ارجاع می‌دهند و در این مرکز نیز از روانشناسان و مشاوران آموزش‌دیده استفاده می‌شود.
وی درباره فضای آموزشی این مرکز گفت: این مرکز مشاوره شامل کارگاه‌های آموزشی، بخش مشاوره و بخش پژوهش و تحقیقات است و مشاوره درباره تمام مشکلات مبتلا به جامعه مانند سوالات اعتقادی، اخلاقی و احکام جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های ما است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول