اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف سلامت روحی پرسنل اورژانس 115 صورت گرفت؛

برگزاری کلاس‌های روانشناسی در اورژانس قم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از برگزاری کلاس‌های مشاوره و روانشناسی ویژه کارکنان اورژانس خبر داد و برگزاری اینگونه کلاس‌ها را موجب بازیابی روحیه در بین کارکنان این مرکز دانست.

برگزاری کلاس‌های روانشناسی در اورژانس قم
محمد‌جواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تشریح علل برگزاری اینگونه کلاس‌ها اظهار کرد: با توجه به وجود استرس فراوان در حرفه فوریت‌های پزشکی ایجاد انگیزه و بازیابی روحیه و شادابی بسیار لازم و ضروری است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه افزود: به همین علت برای آماده‌سازی و بازیابی روحیه شادابی و سلامت پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصمیم گرفتیم تا نسبت به برگزاری این دوره از کلاس‌های روانشناسی اقدام کنیم.
باقری با بیان جزئیات این دوره از کلاس‌های مشاوره روانشناسی تصریح کرد: کلاس‌ها شامل روش‌های ارتباط موثر، روش‌های رضایت شغلی، روش‌های ایجاد انگیزه و روش‌های دستیابی به خوشبختی است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: این کلاس‌ها که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی برگزار شد، دکتر جعفری متخصص روانشناسی، به بیان مطالب و راهکارهای لازم پرداخت.
استرس بیش از حد شغلی سبب می‌شود تا افراد نتوانند در موقع لزوم تصمیمات درستی را در ارتباط با شغلشان اتخاذ کنند و فراهم کردن فرصت‌های لازم برای رسیدن به امور کاری و زندگی روزمره و احساس رضایت شغلی، سطح کاری را بالا می‌برد و استرس را به حداقل می‌رساند.
اگر استرس مربوط به شغل باشد، نتایج تخریب‌کننده‌ای از لحاظ فیزیکی، ذهنی و یا هیجانی به همراه خواهد داشت.
این‌گونه استرس‌ها زمانی رخ می‌دهد که فرد احساس رضایت و انگیزه کامل از کار و تلاش خود نداشته و بر این باور است که اهداف شخصی را در این باره به دست نخواهد آورد همانند افرادی که دارای شغل‌های امدادی و یاری رساننده در جامعه هستند و بنابر این برگزاری اینگونه کلاس‌ها برای چنین کسانی که مسئولیت خطیر امدادرسانی را بر عهده دارند، بسیار لازم و ضروری است.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول