اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر تاکید کرد

لزوم تربیت روان‌شناسانه دانش‌آموزان در مدارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: باید دانش‌آموزان به صورت روان‌شناسانه در مدارس تربیت شوند.

لزوم تربیت روان‌شناسانه دانش‌آموزان در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی رحیمی بعد از ظهر امروز در همایش منادیان تربیت در جمع مربیان پرورشی استان زنجان اظهار کرد: معلمان نقش بسیار مهمی در تربیت دانش‌آموزان دارند.

وی خاطر نشان کرد: معلمان با جان و فطرت انسان‌ها سر و کار دارند و از همین نظر در سالم‌سازی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه خداوند انسان را به عنوان جانشین خود در زمین معرفی کرده است، افزود: انسان در اثر تربیت الهی به درجه‌ای می‌رسد، که حتی ملائکه نیز توان درک آن را ندارند.

وی با تاکید بر تربیت افراد به صورت روان‌شناسانه دانش‌آموزان و کودکان ادامه داد: هر کسی ذوق و استعداد خاصی دارد که این امر باید مورد توجه معلمان تربیتی و پرورشی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه تربیت دانش‌آموزان شامل راه‌های مختلف می‌شود، اضافه کرد: تشویق یکی از بهترین راه‌ها برای تربیت افراد است.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن نیز تاکید بسیاری بر تشویق و تنبیه افراد شده است، افزود: در روایات نقل شده در زمینه سیره ائمه معصومان (ع) نیز مشاهده شده که ائمه معصومان (ع) نیز تاکید بسیاری بر این شیوه تربیتی داشته‌اند.

امام جمعه ابهر همچنین با اشاره به تربیت افراد با اظهار محبت افزود: این موضوع نیز یکی از راهکارهای مهم و اساسی در تربیت افراد است.

وی اجرایی کردن روش الگویی را نیز از دیگر راهکارهای مناسب در زمینه تربیت افراد عنوان کرد و اضافه کرد: دانش‌آموزان معلم را به عنوان الگوی خود قبول داشته و هر عملکردی از معلم بروز پیدا کنند آن را به عنوان الگو برای خود انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی اذعان داشت: در صورتی که معلم پوشش مناسبی در کلاس درس نداشته باشد، دانش‌آموز نیز اقدام به چنین کاری می‌کند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول