اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قزوین:

پدران به سلامت روحی فرزندانشان توجه ویژه کنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه‌ علمیه قزوین گفت: وظیفه پدران فقط تأمین خوراک و پوشاک فرزندان نیست، بلکه باید به سلامت روحی فرزندانشان هم توجه ویژه‌ای کنند.

پدران به سلامت روحی فرزندانشان توجه ویژه کنند

حجت‌الاسلام محمد محبی امروز به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی‌ (ع) و روز پدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: پدران با کار کردن در شغل‌های مناسب لقمه حلال را برای فرزندانشان فراهم کنند تا آنان علاوه بر سلامت جسمی بتوانند سلامت روحی خودشان را ارتقا دهند.

وی ابراز کرد: باید همه پدران نحوه تربیت فرزندان را از امام‌ علی(ع) فرا بگیرند تا بتوانند فرزندانی با سلامت اخلاقی و معرفت دینی در خانواده و جامعه تربیت کنند.

محبی با اشاره به اینکه امام‌ علی(ع) آموزه‌های دینی و الهی را به درستی به امام‌ حسن(ع) تعلیم می‌دادند، گفت: پدران امروز جامعه با تعلیم این آموزه‌ها به فرزندانشان می‌توانند آنان را از تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه حفظ کنند.

استاد حوزه‌ علمیه قزوین یادآور شد: پدران حرمت پدرانشان را حفظ کنند تا فرزندانشان احترام گذاشتن به پدر را از آنان فرا بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرزندان در خانواده از افکار فکری و شخصیت والدین سریع‌تر الگو می‌گیرند، افزود: والدین باید افکار و گفتارهای اسلامی را در خانواده پیاده کنند تا فرزندان با یادگیری از این افکار رشد معنوی و اخلاقی‌شان را ارتقا دهند و از برخی افکار منفی جامعه الگوگیری نکنند.

وی با بیان اینکه دوران زندگی به کودکی، نوجوانی و پیری تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: فرزند تا سن هفت سالگی هر درخواستی که از والدین داشته باشند باید آن‌ها را اجرا کنند و از سن هفت تا 14 سالگی بایدها و نبایدها را به آنان یاد دهد و او را به انجام کارهای مثبت تشویق و از کارهای منفی منع کند.

محبی ادامه داد: والدین بعد از سن 14 سالگی فرزندانشان را در مسایل خانواده مشارکت دهند  تا آنان در تصمیم‌‌گیری احساس استقلال کرده و بتوانند آینده در مسایل مهم زندگیشان تصمیم‌های جدی و مهمی را اتخاذ کنند.

امام‌ علی (ع) همه اعمالش بر محور خدا بود

محبی با اشاره به احادیث امام‌ علی(ع) مبنی بر اینکه "‌من در زندگی‌ام قدمی را برنداشتم مگر آنکه در آن اول خدا را دیدم و بعد فعل خدا و در انتها باز خدا را دیده باشم"، تصریح کرد: این حدیث نشان‌دهنده تقوای الهی بی‌نظیر امام‌ علی(ع) است که همه اعمالش در زندگی بر محور خدا بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) از آنجایی که امام‌ علی(ع) را انسان کامل دیدند همه اسرار عالم را به او تعلیم و در اختیارش قرار دادند.

وی با اشاره به احادیث پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه "من همه آموخته‌های دینی و اسلامی را به علی یاد دادم و او را من تربیت کردم"،  بیان کرد: امام علی(ع ) همه فرامین و دستورات الهی را از پیامبراکرم (ص) فرا گرفتند و ایشان بهترین شاگرد پیامبر(ص) بودند که توانستند کمالات انسانی را در خود به‌خوبی رشد دهند.

زنان اعتماد شوهرانشان را در زندگی جلب کنند

محبی با بیان اینکه بهترین هدیه زنان به شوهرانشان وفاداری و هم‌رنگ بودن با آنان است، تشریح کرد: زنان به شوهرانشان بگویند من در برابر همه مشکلات یار و یاور تو هستم تا می‌توانند اعتماد آنان را در زندگی جلب کنند.

وی ادامه داد: زنان باید به شوهرانشان ثابت کنند که یار و یاور آنان هستند تا مردان بتوانند ناسازگاری‌های محیط کاری را بهتر تحمل کنند و خانواده‌شان را محیط امن و آرامش برای خود بدانند.

استاد حوزه‌ علمیه قزوین با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: مرد باید پناهگاه زن و زن باید صاحب اسرار شوهرش باشد تا بتوانند زندگی خود را با نشاط و مستحکم‌تر اداره کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردان در هنگام بیرون رفتن از خانه اسرار، اولاد و اموال خودشان را نزد زن به امانت می‌گذارند که زنان با جلب اعتماد شوهرانشان می‌توانند آرامش فکری امن محیط خانه را به آنان بدهند.

وی اضافه کرد: زنان با مهرورزی و محبت کردن به شوهرانشان می‌توانند قلب شوهرانشان را تسخیر کنند و با فراهم کردن محیط آرام در خانه، فرزندان آنان در این محیط بهتر تعلیم آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا بگیرند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول