اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای موفقیت در عرصه داوری کشور

داوران دهدشتی با استانداردهای AFC هماهنگ شوند

خبرگزاری فارس: ناظر سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: داوران دهدشتی برای حضور در مسابقات امسال فوتبال در سطح بالای کشور و مسابقات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد باید خود را با استانداردهای داوری AFC هماهنگ کنند.

داوران دهدشتی با استانداردهای AFC هماهنگ شوند

نوذر رودنیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ای مدون از داوران خواست تا برای انجام قضاوت‌های بهتر و به روز با استانداردهای جهانی، خود را با استانداردهای تعریف شده از طرف ‌کنفدراسیون فوتبال آسیا هماهنگ کنند.

وی افزود: داورانی که خواهان داوری در سطح بالای کشوری هستند باید با استانداردهای تعریف شده از سوی AFC هماهنگ باشند در غیر این صورت اجازه قضاوت به آنها داده نمی‌شود.

رودنیل با بیان اینکه فوتبال امروز داور 100 کیلویی نمی‌خواهد، تأکید کرد: فوتبال امروز به داورانی نیاز دارد که با دانش روز داوری آشنا باشند و بتوانند شرایط فیزیکی خود را با استانداردهای AFC هماهنگ کنند.

مسئول کمیته داوران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استانداردسازی داوری در این استان ابراز داشت: در راستای هماهنگ‌‌سازی داوری کهگیلویه و بویراحمد با استانداردهای AFC، هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بخشنامه هماهنگ‌سازی داوران با استانداردهای روز AFC را به کمیته داوران این استان ابلاغ کرد.

رودنیل گفت: داورانی که موفق به گذراندن تست و آزمون کتبی کلاس‌های داوری پیشرفته شوند برای قضاوت در سطح فوتبال کشوری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده نکردن از داوران دهدشتی در مسابقات سال گذشته فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: داوران دهدشتی به دلیل حضور نیافتن در کلاس‌های هماهنگ‌سازی داوری با استانداردهای AFC از شرکت در مسابقات محروم شدند.

ناظر سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار امیدواری کرد که داوران فوتبال دهدشتی  آماده حضور در تست‌های سال جاری داوری پیشرفته و هماهنگ با استانداردهای AFC باشند و با شرکت در این کلاس‌ها توانایی‌های خود را در زمینه داوری فوتبال به همگان نشان دهند.

رودنیل در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تفاوت سطح داوری گچساران در مقایسه با دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، عنوان داشت: داوران گچسارانی در مسابقات سال جاری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بالای پنج کوبل داوری داشتند با توجه به اینکه در سطح کشوری نیز قضاوت‌های خوبی انجام گرفت.

وی یادآور شد: بیش از هفت نفر از ناظران داوری مطرح کشوری که در مسابقات لیگ برتر، دسته یک و پایین‌تر فعالیت می‌کنند از داوران گچسارانی هستند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول