اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی استان بوشهر:

هدف دشمن خالی کردن جامعه از ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سیاسی استان بوشهر گفت: هدف دشمن خالی کردن جامعه از ارزش‎ها و مبانی اصیل اسلامی است و در جنگ نرم خود اعتقادات اسلامی را نشانه گرفته که هر روز بر شدت آن نیز افزوده می‎شود.

هدف دشمن خالی کردن جامعه از ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد رضایی صبح امروز در جمع بسیجیان اظهار داشت: چه اسفناک است که گرفتار مباحثی شویم که نقش سایه شوم تهاجم دشمن را بازی کنیم بدون اینکه بدانیم چه سرنوشت سختی در انتظارمان خواهد بود.

وی افزود: تاریخ تمدن اسلامی تاریخی سراسر فراز و نشیب است وقتی تاریخ را ورق می‎زنیم و به تمدن اسلامی در دل اندلس می‎رسیم تجربه‎هایی عظیم فرا روی ما قرار می‎گیرد و با مروری به تاریخ اندلس اسلامی به روشنی دست خواهیم یافت که یکی از روش‏های تاثیرگذار در شکست مسلمانان به‌کارگیری ابزار شکننده تهاجم فرهنگی و استحاله فرهنگی بوده است.

رضایی تصریح کرد: در اندلس دشمن با تکیه بر زمینه‎های اختلافات داخلی و در مقابل با اتحاد در خارج، ابتدا به تهاجم فرهنگی علیه مسلمانان پرداخت و آنگاه که مسلمانان را به وابستگی فرهنگی دچار کرد، ضربه‎های پایانی را بر آنان وارد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی استان بوشهر یادآور شد: دشمن با القای روحیه خودباختگی در بین مسلمانان از یک‌سو و ترویج فحشا و بی‏بند و باری از سوی دیگر چنان جامعه متمدن اسلامی اندلس را از درون تهی کرد که غالب جوانان مسلمان به جای علم، به فساد، به جای پژوهش و تحقیق به شهوت‌رانی و به جای نگاه عمیق به معارف اسلامی به تساهل و تسامح در مقابل فرهنگ مهاجم به اسم تجدد روی آوردند و بعد از یک دوره زمانی سرانجام این تمدن بزرگ بعد از هشت قرن چنان به سستی و اضمحلال گرائید که مسلمانان در افسوس و دریغ ایام تابناک و شکوهمند این تمدن بزرگ جز آه و افسوس راهی دیگر نداشتند.

وی ادامه داد: حال سوال اینجاست که آیا اکنون وقت آن نرسیده که این تمدن را دوباره مطالعه کنیم و عبرت از سرنوشت آن بگیریم ؟ آیا وقت آن نرسیده است که فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‎ای را در زمینه هوشیاری در مقابل هجوم اندیشه شیطانی غرب و فرهنگ ضد دینی صهیونیستی جدی‎تر بگیریم و به عنوان متولیان فرهنگی جامعه هر کداممان در هر مسئولیتی و به مقتضای وظایفمان عمل کنیم؟

رضایی بیان کرد: آیا وقت آن نرسیده که با روحیه انقلابی و حزب الهی در مقابل آنان که در عرصه سیاست و فرهنگ مصداق این فرمایش حضرت امام روح‌الله (ره) هستند که فرمود‹‹ نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد ››، محکم و بدون هیچ‌گونه اغماضی بایستیم؟ و هزاران چراها و آیاهای دیگری که فرصت پرداختن به آنها نیست.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید نگاهی واقع‎بینانه به عرصه جامعه انداخت و مظاهر فرهنگی غرب را به خوبی رصد کرد آن وقت خواهیم دید در برخی پستوی خانه‎ها نیز می‎شود این نشانه‎ها را دید، امواج ویرانگر ماهواره‌ها و شبکه‎های انحرافی و سایت‎های قارچ‌گونه با محتوای ابتذال اخلاقی و با مدیریت اختاپوسی صهیونیسم جهانی به دنبال چه اهدافی در نظام اسلامی ما هستند؟

رضایی خاطر ‌نشان کرد: مخلوط کردن فرهنگ ملی با فرهنگ فساد (در عروسی‎ها و...)، طراحی و تولید لباس و کفش‎های تحریک‎آمیز ارزان قیمت، ترویج مدگرایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تلاش برای القای این مطالب در جامعه توسط مدیران اصلی و پشت پرده این رسانه‎ها با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

وی تاکید کرد: چرا برخی تلاش کردند چادر به مانتو، مقنعه به روسری، مانتوی بلند به مانتوی کوتاه و تنگ تبدیل و جوراب به جای شلوار و ... استفاده شود اهداف پشت پرده این تفکرات چه اهدافی را در جامعه اسلامی ما دنبال می‎کند؟ از آنچه که گفته شد و هزاران مطلب دیگری که گفته نشده است نتیجه گرفته می‎شود که سایه ناپاک تهاجم دشمن به شدت در فضای پاک ایران اسلامیمان مشاهده می‎شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: بر همه ماست که در این جهاد بزرگ نیز با اتکا به فرهنگ غنی و ناب اسلامی و تبعیت از رهنمودهای پیر جماران و رهبر عزیزمان آیت‌الله خامنه‎ای با تمام وجود در صحنه حاضر شده و نقشه‎های شوم دنیای استکبار را همچون گذشته با شکست مواجه کنیم و از آنان که این روزها به جای پرداختن به دغدغه‎های واقعی حضرت آقا مبنی بر خدمت به مردم بر طبل اختلافات می‎کوبند باید قاطعانه بخواهیم دست از این کشمکش‎های دشمن شاد‌کن و بیهوده بردارند.

رضایی افزود: برخی‎ها امروز باید بدانند که اطرافیانشان که یک زمانی می‎گفتند توطئه دشمن یک توهم است این بیان توهم توطئه نیز باز همان ادامه توطئه دشمن بوده است و یا اینکه اختصاص بودجه کلان از سوی دشمنان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی را توهم می‎دانستند باز ادامه همان توطئه بوده است و آیا حرکات سران فتنه سبز و تلاش برای بازی با اعتقادات مردم و القای شبهات و تردید در بنیان‎های دینی مردم با هدف زیر سئوال بردن نظام جمهوری اسلامی و در راستای طرح‎های از پیش طراحی شده امثال جورج سوروس یهودی وابسته به سیاه و موساد نبوده است؟

وی اظهار داشت: پس بر ماست که از مباحث حاشیه‎ای و منافع حزبی گروهی دست برداشته و با خدمت صادقانه به مردم و به عنوان یک ایرانی مسلمان در هر جایی و با هر مسئولیتی در این عرصه نیز با یک حساسیت ویژه محکم‌تر وارد شده و با طراحی یک برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و ایجاد محوریت و هماهنگی در میان متولیان فرهنگی جامعه در هر استان، شهر و روستایی به مقابله همه‌جانبه با این نمادهای فرهنگی غرب با استفاده از ظرفیت بالای نظام جمهوری اسلامی در عرصه مقابله با جنگ نرم بپردازیم.

رضایی تاکید کرد: بیاییم بر اساس دستور قرآن کریم در تاریخ گذشتگان سیر کنیم و از آنان عبرت بیاموزیم و از آرمان‎ها و اصول انقلاب اسلامی، امام، شهدای عزیز و ولایت مطلقه فقیه تا پای جان پاسداری کنیم چرا که سنت الهی بر این است ‹‹ ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم›› خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‎دهد مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول