اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی‌ فهرج عنوان کرد

تولید ماهانه 25 تن شیر در فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: ماهانه 25 تن شیر در دامداری‌های شهرستان فهرج تولید می‌شود.

تولید ماهانه 25 تن شیر در فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ‌فارس در فهرج با بیان اینکه ماهانه 25 تن شیر در دامداری‌های شهرستان فهرج تولید می‌شود، اظهار داشت: شیر تولیدی‌ به چهار ایستگاه جمع آوری شیر ‌تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به نظارت شبکه دامپزشکی بر ‌ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر عنوان کرد: شیر توسط تانکرهای حمل شیر که حاوی سردکن هستند به این ایستگاه‌ها منتقل می‌شود.

بمان‌دشتی ابراز داشت: شیر جمع‌آوری شده توسط ایستگاه‌ها به کارخانه‌های تولید و فرآوری‌ انتقال یافته و محصولات لبنی از جمله شیر پاستوریزه و‌ استریلیزه، ماست، پنیر‌ و ‌سایر لبنیات در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: شیر با دارا بودن مقادیر زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان از جمله مواد معدنی مانند کلسیم، ویتامین‌ها، چربی و پروتئین جایگاه عمده‌ای را در سبد غذایی خانواده‌ها دارد.

بمان‌دشتی گفت‌: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر مراحل مختلف پروسه‌ای محصول است.

وی بیان داشت: در این راستا شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج با نظارت بر مراکز جمع‌آوری شیر، همچنین تانکرهای حمل شیر‌ بر نحوه جمع‌آوری شیر در دامداری‌ها نیز نظارت دارد.

بمان‌دشتی با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی در هنگام دوشیدن شیر توسط دامداران تصریح کرد: دستگاه شیر‌دوش باید تمیز و ضدعفونی شده و کارتیه‌های حیوان تمیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: از دوشش دام بیمار و یا دام در حال درمان باید خودداری شود، زیرا شیر دام بیمار می‌تواند موجب انتقال بیماری از این طریق به انسان شود.

بمان‌دشتی اذعان داشت: همچنین شیر دام تحت درمان حاوی باقیمانده‌های دارویی است که در صورت مصرف انسانی موجب ایجاد مقاومت‌های دارویی می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول