اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

اعزام 40 هزار زائر مازندرانی به مراسم ارتحال امام

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از اعزام 40 هزار زائران برادر و خواهر مازندرانی برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خبر داد.

اعزام 40 هزار زائر مازندرانی به مراسم ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود هادی ابراهیمی ظهر امروز در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به ضرورت عملی کردن شعار ولایت‌مداری برخی افراد اظهار داشت: امروز اگر کسی حرف از امام بزند، اما با ولایت فقیه زمان خود زاویه داشته باشد، نه تنها ولایی نیست بلکه به اندیشه امام هم خیانت کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه خط امامی بودن در گرو سنجیدن اندیشه‌ها و اعمال خود با ولی فقیه زمان است، تصریح کرد: امروز سرویس‌های جاسوسی غرب، اسرائیل و امریکا به نقش برجسته رهبری در خنثی‌سازی توطئه علیه ایران اعتراف کرده‌اند.

رئیس ستاد ارتحال حضرت امام در مازندران با بیان اینکه تا دیروز امریکایی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کردند، اما امروز در بخش‌های مختلف توفیق‌هایی یافته‌ایم، افزود: در حال حاضر ایران یک نظام قدرتمند در عرصه بین‌المللی است که این عزت و افتخار مدیون اندیشه‌های امام راحل است.

وی با تاکید بر حفظ همدلی و وحدت بین مسئولان و مردم خاطرنشان کرد: دشمن خارجی همواره در کیمن ماست و او هیچگاه از این همبستگی و همکاری بین مردم و مسئولان استقبال نخواهد کرد.

* اختلافات سلیقه‌ای آسیب فرا‌ روی کشور و انقلاب

ابراهیمی نقش امام خمینی (ره) را در عینیت‌بخشی به اراده مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: هم اسلام و هم رای و اراده مردم در شکل‌گیری نظام سیاسی هنر امام راحل بود.

وی به تبیین دیدگاه امام در برابر مستکبران غربی و امریکایی و همچنین مواضع روشن او درباره رئیس جمهور وقت اتحاد جماهیر شوروی پرداخت و بیان داشت: حضرت امام با بصیرت خاص آن روز خود به آنها فرمود: «من صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیست را می‌شنوم».

ابراهیمی به از هم پاشیدن کشورهای بلوک شرق اشاره و تاکید کرد: آن روز که امام حرف از صدور انقلاب می‌زد عده‌ای چون ملی مذهبی‌ها، دولت موقت و وزیر خارجه وقت آن دولت در برابر اندیشه امام ایستادند، اما امام همچنان بر مواضع خود اصرار کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر حفظ اتحاد در عین تفاوت در روش‌های مدیریتی در بین مسئولان تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی انقلاب که برخلاف مشی امام راحل است، اختلافات سلیقه‌ای است.

ابراهیمی با بیان اینکه نباید آرمان‌ها را به پای سلایق سیاسی ذبح کرد، افزود: گاهی در بین تصمیم‌گیران کشور اختلاف بوجود می‌آید، اما زیر سوال بردن آرمان‌های امام به دلیل وجود اختلاف سلیقه حزبی یا سیاسی بین افراد، اشتباه است.

 

 

* بیداری کشورهای سطح منطقه جان مایه اسلامی دارد

این مسئول با انتقاد از برخی روشنفکران ابراز داشت: چرا این افراد چشمان خود را بر روی پدیده‌ها می‌بندند و می‌گویند که بیداری اسلامی نیست و چنین چیزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سه دهه قبل امام صدور انقلاب را به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی مطرح کرد، یادآور شد: امروز صدای انقلاب ایران در مصر، بحرین، الجزایر و دیگر کشورهای اسلامی به گوش می‌رسد.

ابراهیمی با اشاره به نگاه نافذ و عمیق امام و تاثیرات آن در هویت بخشی به انقلاب اسلامی و مردم، انقلاب در ایران را معجزه قرن دانست.

این مسئول با بیان اینکه امام همواره معتقد بود که مدیران باید از جنس مردم باشند و در بین مردم هم زندگی کنند، خاطرنشان کرد: زندگی کارگزاران نباید با زندگی مردم عادی متفاوت باشد و اگر در این دو تفاوت پیدا شود انحراف در ارزش‌ها و اعتقادات رخ خواهد داد.

معاون استاندار مازندران به تاثیرپذیری سیاستمداران خارجی در برخورد با حضرت امام اشاره کرد و بیان کرد: سیاستمداران بزرگ دنیا زندگی ساده و بی‌آلایش امام را می‌دیدند و انگشت تحیر در دهان می‌گرفتند که در برابر چه شخصیت عظیمی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز زندگی رهبر معظم انقلاب هم به مثابه مشی و سیر و سلوک امام راحل است، عنوان کرد: اگر مسئولان کشور از سیره و مشی امام فاصله بگیرند تردید نکنید که به قهقرا کشیده خواهند شد.

 

* آرمان‌های امام شاخصی برای همه

ابراهیمی به تاسیس جهاد سازندگی بنا بر دستور امام راحل اشاره و اضافه کرد: در شرایطی که کشور در جنگ و تهدید نظامی و تحت فشار برخی نیروهای تجزیه‌طلب در داخل قرار داشت دستور امام مبنی بر جهاد سازندگی تحول عظیمی در کشور بوجود آورد.

این مسئول با اشاره به اصلاح و ترمیم زیرساخت‌های کشور در آن دوران گفت: برخی به روی خدمات انقلاب و نظام خط بطلان می‌کشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با گلایه از برخی اندیشه‌ها که در مقابل انقلاب خود را طلبکار می‌دانند، تاکید کرد: برخی روشنفکران که می‌گویند انقلاب برای ما چه کرد چرا خود نمی‌گویند که چه کاری برای انقلاب کرده‌اند؟

وی ادامه داد: همه ما بدهکار ارزش‌های امام و انقلابیم و مهم‌ترین وظیفه ما برای صیانت از انقلاب اسلامی فاصله نگرفتن از هویت خلق شده موجود است.

ابراهیمی با بیان اینکه شاخص برای ما آرمان‌های امام است، ادامه داد: باید انقلابی ماندن و انقلابی بودن افراد و جریان‌های سیاسی را با شاخص اندیشه امام در حوزه‌های مختلف بسنجیم.

این مسئول متذکر شد: صحبت از سالگرد امام یعنی اینکه خود و جامعه خود را به آرمان‌ها و اهداف امام نزدیک کنیم و با او و ارزش‌های او تجدید میثاق کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در پایان از اعزام 40 هزار زائران برادر و خواهر مازندرانی برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خبر داد و گفت: اگر چه دو دهه از سالروز رحلت امام می‌گذرد اما مردم، جوانان، برادران و خواهران دل در گرو اندیشه‌های امام خمینی (ره) دارند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول