اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رحیمیان در اختتامیه همایش طلاب شاهد و ایثارگر:

مقام معظم رهبری در راه زنده کردن مکتب اسلام از هیچ کوششی دریغ ندارند

خبرگزاری فارس:‌ نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام راحل حتی از یک لحظه عمر خود غفلت نمی‌کرد و در راه زنده کردن مکتب اسلام از هیچ کوششی دریغ نداشت و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری همین راه را با قوت ادامه می‌دهند.

مقام معظم رهبری در راه زنده کردن مکتب اسلام از هیچ کوششی دریغ ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عصر امروز در اختتامیه نخستین همایش طلاب شاهد و ایثارگر در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم اظهار داشت: طلاب شاهد و ایثارگر نزدیک‌ترین افراد به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند چرا که امام راحل خود فرزند شهید بود و پسرش را در راه اسلام فدا کرد و رهبر معظم انقلاب نیز جانباز انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: این طلاب ایثارگر و شاهد که امروز در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند، ظرفیت تبدیل شدن به خمینی‌ها را دارند اما باید در این راه ضمن تقویت نیروی ایمان و عقیده از فرصت‌های عمر و جوانی خود بهترین بهره را ببرند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت افزایش تعداد طلاب شاهد و ایثارگر در حوزه‌های علمیه گفت: با این کار می‌توانیم لشکر بزرگی از کسانی که با انقلاب اسلامی پیمان خون بسته‌اند را در لباس امام زمان(عج) تربیت کنیم.

وی عنوان داشت: اگر بخواهیم نگاهی آماری به مسئله شهدا داشته باشیم در هشت سال جنگ تحمیلی از هر هزار نفر چهار نفر از مردم ایران شهید شدند اما این آمار در قشر روحانی تقریبا به 12 برابر این تعداد می‌رسد.

رحیمیان اذعان داشت: البته آماری که امروز از شهدای روحانی در دست ما هست آمار دقیقی نیست و بسیاری معتقدند بیشترین تعداد طلاب جدا از سیستم دفتر تبلیغات و حوزه علمیه و در قالب یک بسیجی عادی به جبهه‌ها اعزام شدند که این افراد نامشان در لیست شهدای روحانی ثبت نشده است.

وی افزود: مقایسه همین آمار به ما نشان می‌دهد که روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی پیش‌ روی قشرهای دیگر جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی(ره) یک فرد الهی بود که از تمام لحظات عمرش برای مبارزه در راه اسلام استفاده می‌کرد.

وی گفت: امام راحل حتی از یک لحظه عمر خود غفلت نمی‌کرد و در راه زنده کردن مکتب اسلام از هیچ کوششی دریغ نداشت و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری همین راه را با قوت ادامه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان ویژگی‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان اعلم‌ترین مجتهد عصر حاضر هستند زیرا اعلم بودن تنها به علم فقه و اصول مربوط نمی‌شود و ولی‌فقیه باید به تمام امور عصر خود آگاهی داشته باشد. 

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول