اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز قزوین:

رهنمودهای رهبری مبنی بر اقامه نماز اجرایی شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین بر اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی و عملیاتی شدن اقامه نماز از سوی مسئولان تأکید کرد.

رهنمودهای رهبری مبنی بر اقامه نماز اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان آبیک که د‌ر سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین فریضه الهی پس از توحید و یکتاپرستی اقامه نماز است که از جایگاه رفیعی در آیات، روایات، سیره ائمه اطهار(ع) و رهنمودهای مقام معظم رهبری برخوردار است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در نامه‌ای به والی مصر قبولی تمام اعمال را در گرو نماز دانسته‌اند، افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری "اقامه نماز نخستین ثمره حکومت صالحان است که برگرفته از آیات الهی و دین اسلام است".

این مسئول ادامه داد: فریضه الهی نماز باید جزء وظایف قانونی و دینی مسئولان به حساب آید، نه اینکه فقط به عنوان رفع تکلیف باشد و تحت‌الشعاع کارهای دیگر قرار بگیرد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: مسئولان ادارات مختلف باید با برنامه‌های مدون کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، در راستای اقامه نماز در جامعه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

موسوی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه هر موضوعی چشم‌اندازی دارد، مسئولان برای چشم‌انداز نماز باید بدانند که موقعیت نماز در شهرستان در چه جایگاهی قرار دارد و باید به چه جایگاهی برسیم که به تعبیر امام صادق (ع) "مردم موقع نماز چنان به سمت نماز بشتابند که بگویند جعفری است".

وی شناسایی ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی ادارات و استفاده از ظرفیت‌ها را ضروری خواند و گفت: مسئولان باید در بین برنامه‌های میان‌مدت چراغ‌ نماز را به طور ظاهری د‌ر تمام خانه‌ها و سپس در تمام قلب‌های مردم روشن کنند.

این مسئول اضافه کرد: برنامه بلند‌مدت اقامه نماز که رستگاری جامعه در آن است زمان‌بر بوده که فعلا تا رسیدن به آن فاصله داریم. 

*اختصاص بودجه برای اقامه نماز در اولویت بودجه‌های فرهنگی

مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین تأکید کرد: مسئولان باید برای اقامه نماز در شهرستان آبیک بودجه‌ای از فصل بودجه فرهنگی در کمیته برنامه‌ریزی اختصاص دهند.

موسوی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز بودجه دولتی و ردیف بودجه ندارد، افزود: ستاد اقامه نماز یک مؤسسه غیر‌انتفاعی و فرهنگی است که از دفتر مقام معظم رهبری بودجه‌ای دریافت می‌کند، لذا برای پیشبرد اهدافش به توجه هرچه بیشتر مسئولان و اعتبارات بیشتری نیازمند است.

وی بر فعال‌ شدن رابطان نماز در شهرستان آبیک و ادارات آن تأکید و خاطر‌نشان کرد: اهتمام به اقامه نماز باید سرلوحه برنامه مسئولان قرار بگیرد.

این مسئول بر اجرایی شدن قول مساعد استانداری قزوین مبنی بر کمک به ستاد اقامه نماز استان قزوین در سال گذشته و امسال عنوان کرد و افزود: بودجه اختصاص یافته  امسال مرکز ستاد اقامه نماز کشور به استان قزوین 260 میلیون ریال که شامل 170 میلیون ریال بودجه فرهنگی و 90 میلیون ریال بودجه آموزشی است که ناچیز بوده و پاسخگوی ستاد اقامه نماز این استان نیست، لذا می‌طلبد که مسئولان توجه ویژه‌تری برای تحقق اهداف ستاد اقامه نماز داشته باشند.

مسئول ستاد اقامه نماز قزوین استفاده از ظرفیت مراسم معنوی اعتکاف د‌ر زمینه ترویج فرهنگ نماز مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال آمادگی داریم مانند سال گذشته مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز، تصحیح قرائت نماز معتکفان از سوی افراد توانمند و خبره و پخش سی‌دی حجت‌الاسلام فلاح‌زاده با عنوان نور‌الاحکام را در مساجدی که معتکفان حضور دارند، برگزار کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول