اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران:

تامین علوفه دامی نیاز به 30 میلیارد تومان تسهیلات دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون تن در سال کمبود علوفه داریم یادآور شد: برای تامین نیازهای علوفه دامی نیاز به 30 میلیارد تومان سرمایه در گردش داریم.

تامین علوفه دامی نیاز به 30 میلیارد تومان تسهیلات دارد

منوچهر بحری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به برگزاری همایش اتحادیه دامداران در ساری اظهار داشت: این همایش در راستای پیام نوروزی رهبر انقلاب برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی تشکیل شد.

وی مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش را بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های واحد تولید شیر استان مازندران عنوان کرد و بیان داشت: عمده تولید‌کنندگان شیر در کشور خواستار افزایش ارزش افزوده کالا و محصولات بودند تا بر این اساس برای تولید‌کننده کالاها، انگیزه اقتصادی توجیه‌پذیری ایجاد شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران دیگر دلایل برگزاری همایش دامداران در مازندران را اهمیت جایگاه تولید شیر در کشور عنوان کرد و یادآور شد: در این همایش پیگیر واگذاری برخی امور تولید در بخش کشاورزی و دامی به تشکل‌ها بودیم.

وی با اشاره به جایگاه مناسب تشکل‌های خصوصی در تولید محصولات دامی اظهار امیدواری کرد با واگذاری تصدی‌گری بخش تولید به تشکل‌های خصوصی امکانات تولیدی که در اختیار دولت بود سلب و به بخش خصوصی واگذار شود تا تولیدکنندگان از ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید مناسب و بهینه، برنامه مناسبی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: حضور مسئولان و تشکل‌های خصوصی در کنار یکدیگر در زمان برپایی‌های همایش‌های ملی و اقتصادی می‌تواند گام مهمی در رشد اقتصادی تولید کشور ایجاد کند.

 

 

بحری با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین نیاز تولیدکننده کاهش هزینه‌های تولید است، گفت: دست‌اندرکاران دولتی در راستای حمایت از تولید منابع مالی و نقدینگی مناسبی در اختیار تعاونی‌ها قرار دهند.

‌وی در ادامه درباره میزان ظرفیت تولید شیر در مازندران بیان داشت: براساس گزارش جهاد کشاروزی، ظرفیت تولید شیر در مازندران به‌طور میانگین روزانه 3 هزار و 800 تن است ولی در حال حاضر به طور متوسط روزانه یک‌هزار و 500 تن شیر تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران لازمه دستیابی به ظرفیت واقعی تولید شیر در مازندران را تامین نیاز‌های واقعی دامداران و تولیدکنندگان عنوان کرد و ادامه داد: با در اختیار قراردادن منابع مالی کم‌بهره، مازندران به ظرفیت واقعی در تولید شیر دسترسی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به ظرفیتهای واقعی در تولید محصولات دامی تولیدکنندگان نیاز به نقدینگی مناسب دارند، یادآور شد: رفع تنگناهای مالی برای خرید گاو شیرده و علوفه مدنظر دامداران است.

‌بحری با اعلام اینکه برای دستیابی به تولید بهینه در شیر ایجاد تکنولوژی مناسب در برنامه کاری قرار گیرد، اضافه کرد: ذخیره‌سازی مناسب و تامین نیازهای آموزشی دامداران باید در راستای حمایت از تولید جزء برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های دولت قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون تن در سال کمبود علوفه داریم، یادآور شد: برای تامین نیازهای علوفه دامی نیاز به 30 میلیارد تومان سرمایه در گردش داریم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران خاطرنشان کرد: در درازمدت، تامین منابع مالی برای خرید تلیسه و گاو شیری نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هزینه تولید یک کیلو شیر حدود 995 تومان است، گفت: شیر تولیدی دامداران حدود 550 تا 750 تومان فروخته میشود.

بحری ادامه داد: مسئولان وزرات کشاورزی در همایش اخیر در ساری قول دادند که  در نحوه قیمت‌گذاری شیر و یا کاهش هزینه‌های تولید اقدامات موثر انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی 110 واحد دامداری صنعتی با شروع هدفمندکردن یارانه‌ها در کشور خاطرنشان کرد: نبود حمایت ویژه از طرف بانک‌ها و بالابودن بهره بانکی از دلیل تعطیلی واحدهای تولید دام در یک سال اخیر بود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران در پایان با اشاره به افزایش قیمت علوفه در کشور یادآور شد: هزینه نگهداری دام‌ها حدود 100تا 150 درصد افزایش یافت و با توجه به اینکه 70 درصد هزینه‌‌‌‌‌‌‌های دامدار صرف تغذیه میشود برای حمایت از دامدار نیاز است برنامه مناسبی برای تامین در تامین نقدینگی دامداران اتخاذ شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول