اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد

واردات علوفه مافیایی است/ افزایش 15 درصدی تولید مرغ در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران واردات علوفه را مافیایی قلمداد کرد.

واردات علوفه مافیایی است/ افزایش 15 درصدی تولید مرغ در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری حسین نگهدار دوشنبه شب در نخستین جلسه کمیسیون تنظیم بازار مازندران در سال جاری اظهار داشت:‌ ماهانه 20 هزار تن سویا در استان نیاز داریم اما ناچیز و حدود 4 هزار تن وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات علوفه مافیایی است، تصریح کرد: 100 میلیارد تومان برای واردات علوفه به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافت که تنها 55 میلیارد تومان محقق شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تشکل‌های استان توانایی واردات علوفه به استان را ندارند، متذکر شد: این توانایی در تشکل‌ها وجود ندارد که بتوانند علوفه استان را تامین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته 190 هزار تن تولید مرغ در استان داشتیم، افزود: ‌پیش بینی می‌کنیم امسال با افزایش تولید 15 درصدی مواجه شویم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران درباره مسائل و مشکلات واحدهای تولید مرغ، گفت: اختصاص ندادن تسهیلات سرمایه‌ای برای ساخت و تکمیل واحدها، نوسانات شدید قیمت نهاده‌ها، سویا و ذرت و پایین بودن مدت بازپرداخت از جمله این مشکلات است.

نگهدار با اشاره به رشد 144 درصدی قیمت سویا خاطرنشان کرد: کاهش شدید سویا در بازار و وابستگی شدید به واردات ، نیاز به برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی مطمئن دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 13 هزار تن تخم مرغ تولید شد، ادامه داد: امسال پیش‌بینی‌ می‌کنیم رشد 10 درصدی تولید تخم مرغ را شاهد باشیم.

این مسئول با اشاره به تولید 286 میلیون قطعه جوجه یک روزه طی سال گذشته یادآور شد:‌ در دو ماهه امسال 41 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید شده است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول