اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بردخون:

گرفتاری‎های دنیوی ما را از مسیر شهدا منحرف کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: گرفتاری‎های دنیا موجب شده از مسیر شهدا و آرمان‎های آنان منحرف شویم.

گرفتاری‎های دنیوی ما را از مسیر شهدا منحرف کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر حسین مصلحی‌پور ظهر امروز در نشست رده‎های مقاومت بسیج دانش‌آموزی مدارس اظهار داشت: باید از سختی‎های دوران دفاع مقدس درس بگیریم و از رفاه و آسایش زودگذر بپرهیزیم.

وی تصریح کرد: بسیجیان دوران دفاع مقدس، سختی‎ها و مشقات زیادی را تحمل کردند اما به منافع مادی و دنیایی نمی‎اندیشیدند، حال ما نیز از خدا کمک بخواهیم که خود را گم نکنیم و ضمن ادای تکلیف، در مسیر الهی گام برداریم.

مصلحی‌پور افزود: باید خدا را بابت نعمت‎های فراوان به‌ویژه بسیجی بودن و معلم بودن شکرگزار باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون یادآور شد: بسیجی بودن این نیست که به ظاهر عضو بسیج شویم بلکه ضروری است ویژگی‎های بسیجیان نظیر تقوا و اخلاص و رشادت و فداکاری و از خودگذشتگی داشته باشیم و در مسیر شهدا و بسیجیان واقعی قدم برداریم.

وی اضافه کرد: گاهی در زندگی روزمره از مسائل ارزشی فاصله می‌گیریم اما اگر نگاهی عمیق به زندگی شهدا و صحنه‎های شهادت و شهامت کنیم سبب دگرگونی درونی می‎شود البته باید از خود سئوال کنیم که پس از شهدا چه کار کرده‎ایم؟ در حالی که به برکت خون شهدا به پست و مقام رسیده‎ایم.

مصلحی‌پور ادامه داد: بچه‎ها به رفتار و عملکرد ما نگاه می‎کنند پس برخی اوقات ضعف‎های جامعه را باید درون خود پیدا کنیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

وی گفت: چرا موضوع حجاب پس از گذشت سال‎ها از انقلاب کمرنگ شده و با اینکه برخی در محل کار پوشش مناسب دارند در جامعه به سمت بدحجابی و بی‌حجابی پیش می‎روند و نسبت به ارزش‎ها بی‌تفاوت شده‌اند.

این مقام مسئول با انتقاد از نگاه خصمانه دشمن به بسیج گفت: دشمنان بسیجی را با خشونت و تندی مساوی می‎دانند پس ما نباید بسیج را در ظاهر خلاصه کنیم و باید عمقی کار کنیم و به پرورش نیروهای مخلص و متعهد بپردازیم و به گونه‎ای عمل کنیم که شرمنده خون شهدا نشویم و پایبند وصیت و سفارش آنان بمانیم.

مسئول بسیج دانش‌آموزی بردخون نیز در این نشست گفت: بیش از 95 درصد دانش‌آموزان منطقه عضو بسیج دانش‌آموزی مدارس هستند و در فعالیت‎های بسیج مشارکت دارند که فرصت بسیار مناسبی برای بهره‎برداری از نیرو و توان این قشر عظیم فراهم می‌شود.

حسن زارعی افزود: در طول سال تحصیلی برنامه‎های متعدد و متنوعی در مناسبت‎ها و به صورت تقویم مشخص در مدارس اجرا می‌شود که هدف آماده نگه داشتن دانش‌آموزان برای آینده کشور است.

وی ادامه داد: واحدهای بسیج دانش‌آموزی فعالیت‎ها و عملکرد خود را به صورت ماهانه ارسال کنند و برای عضویت اعضای جدید اقدام کنند که برای فعال شدن، حضور و مشارکت آنان در مراسم و برنامه‎ها به‌ویژه حلقه صالحین ضروری است.

در پایان با تقدیم هدایایی از تلاش‌های یک ساله فرماندهان رده‎های مقاومت دانش‌آموزی مدارس تجلیل شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول