اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

امنیت پایدار کردستان نماد تحقق اهداف شهداست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از امنیت پایدار کشور و استان به‌عنوان نماد بارز تحقق اهداف شهدا به‌ویژه شهدای مظلوم کردستان نام برد.

امنیت پایدار کردستان نماد تحقق اهداف شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز در دیدار با خانواده شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در سنندج، امنیت و آسایش کنونی در استان‌های مرزی را برکت خون شهدای انقلاب خواند و گفت: به برکت این خون‌ها امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و امنیت پله‌های رشد و ترقی را یکی پس از دیگر می‌پیماید و دشمنان را ناامید و مایوس می‌کند.

وی در ادامه از شهدای کردستان به‌عنوان مظلوم‌ترین شهدای کشور نام برد و گفت: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به کردستان از این استان به‌عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام بردند و فرمودند، شهدای کردستان مظلوم‌ترین شهدای کشور هستند چراکه در سخت‌ترین شرایط و با وجود تهدیدات ضدانقلاب مبنی بر در خطر انداختن خانواده‌های آنان، از هدف خود عقب‌نشینی نکردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری تقدیم بیش از 5 هزار و 400 شهید کردستان به انقلاب، خاطرنشان کرد: وجود شهدایی همچون فاتحی‌کرجو که به بدترین حالت به‌دست ضدانقلاب به شهادت رسیدند عمق مظلومیت شهدای این استان را نشان می‌دهد.

وی در ادامه بصیرت و ولایت‌مداری را دو شاخصه مهم شهیده فاتحی‌کرجو عنوان کرد و افزود: انس این شهیده بزرگوار با قرآن و عمق شناخت از امام(ره)، وی را در مسیری قرار داد که به الگویی ارزشمند تبدیل شده است.

رجبی تصریح کرد: انسانی متدین، ولایت‌مدار، پاک‌دامن، شجاع، آگاه به علوم قرآنی و مروج فرهنگ اسلامی به یقین باید به‌عنوان یک الگو و زن شهیده شاخص در کشور مطرح و به جامعه شناسانده شود.

به گفته وی، دفاع از ارزش‌‌های انقلاب و اسلام و ایستادگی در برابر شکنجه‌های سخت در طول بیش از 11 ماه کار هر انسانی نیست و بدون شک عظمت ایثار و از خودگذشتگی این شیر زن با هیچ زبانی و در قالب هیچ کتابی بیان نمی‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: عمق ولایت‌مداری و شناخت شهیده فاتحی کرجو از امام(ره) آن قدر زیاد بود که در برابر تمامی شکنجه‌های ضد انقلاب با تمام توان ایستاد و حاضر به کوچک‌ترین اهانت به امام برای نجات جانش نشد.

رجبی در ادامه از خانواده این شهیده بزرگوار نیز به‌عنوان خانواده‌ای متدین، ولایت‌مدار و آشنا با مقوله شهید و شهادت نام برد و گفت: در چنین خانواده‌هایی شاخص‌ها و الگوهایی مانند شهیده فاتحی‌کرجو تربیت شده و در راستای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب، حماسه‌های بزرگ و به یادماندنی خلق می‌شود.

وی اقتدار ایران در جهان و دخالت آن در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی را نشأت گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بر تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا به‌عنوان وارثان واقعی انقلاب تاکید کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان گفت: برگزاری این جلسات ضمن تبیین بیش از پیش جایگاه شهدا، بسیاری از زوایای پنهان رشادت‌های آنان نمایان می‌کند.

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج مراجعه کرد که به‌دست نیروهای ضدانقلاب اسیر شد و 11 ماه توسط ضدانقلاب شکنجه شد، موهای سرش را تراشیده و ناخن دست و پایش را کشیدند تا به امام‌خمینی(ره) توهین کند اما او شهادت را به زندگی با‌ ذلت ترجیح داد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول