اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار اراک در گفت‌وگو با فارس:

استقبال ‌‌مردم اراک از کاروان شهدا جای هیچ حرف و حدیثی برای مسئولان‌ باقی نگذاشت

خبرگزاری فارس: فرماندار اراک با اشاره به حضور چند صد هزار نفری مردم اراک در مراسم استقبال و بدرقه از کاروان شهدا گفت: استقبال ‌‌مردم اراک از کاروان شهدا جای هیچ حرف و حدیثی برای مسئولان‌ باقی نگذاشت.

استقبال ‌‌مردم اراک از کاروان شهدا جای هیچ حرف و حدیثی برای مسئولان‌ باقی نگذاشت

مسلم پورقاسمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک پیرامون نحوه برگزار شدن مراسم استقبال از کاروان شهدا اظهار داشت: کاروان حامل پیکر پاک و مطهر 96 شهید گمنام روز گذشته از سمت شازند به اراک به حرکت درآمد و در این شهر با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد.

وی تصریح کرد: مردم شهید‌پرور اراک که در جریان ورود این کاروان به اراک بودند، برای استقبال از شهدا مسافت طولانی را با پای پیاده پیموده و در میدان ورودی شهر جلوی حرکت ماشین‌ها را گرفتند و زیارت کردند.

فرماندار اراک ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این بود تا کاروان شهدا قبل از نماز مغرب و عشاء در مصلی باشد تا نماز جماعت با حضور پیکر شهدا و مردم همیشه در صحنه برگزار شود، اما ازدحام زیاد جمعیت موجب شد تا خودروهای حامل شهدا دو ساعت بعد از نماز به زحمت از میان مردم عبور کنند.

پورقاسمیان با قدردانی از حضور تک تک مردم در این مراسم ادامه داد: همه آمده بودند زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و هر فرد با تیپ و شرایط خاص خودش آمده بود، اما همه با یک دل آمده بودند و این طور احساس می‌شد که هنوز در شهر شهیدپرور اراک بوی شهادت عطر خودش را دارد.

وی افزود: در طی دو روز میزبانی مردم اراک از کاروان شهدا ارادت واقعی مردم به شهدا به اثبات رسید، مردم نشان دادند که خود را مدیون خون شهدا می‌دانند، مسئولان کمی نگران بودند که کم لطفی شود و مردم کم بیایند، ولی جمعیت استقبال‌کننده به اندازه‌ای بود که ما هر جا می‌رسیدیم از مردم خواهش می‌کردیم کمک کنند راه باز شود تا ماشین‌ها بتوانند حرکت کنند.

وی ادامه داد: در مراسم استقبال از این کاروان هر کس به نحوی ارادت خودش را نشان می‌داد، بعضی‌ها شیرینی دادند، بعضی‌ها اسفند دود کردند، بعضی‌ها نوحه می‌خواندند، بعضی‌ها صلوات می‌فرستادند و... بنده به عنوان فرماندار از این مردم ممنون هستم، از این مردم بزرگ و شریف که برای رضای خدا دست به هر کاری می‌زنند، این مردم بیش از هشت ساعت در انتظار کاروان ایستادند و شکایتی نکردند.

فرماندار اراک حضور گسترده مردم در این مراسم را موجب آبرو بخشی به نظام دانست و ابراز داشت: مردم نشان دادند که تا چه اندازه برای کسانی که خدمتی به این نظام می‌کنند وفادار هستند.

پورقاسمیان گفت: شهدای گمنام شهدای اراک و شازند و خمین نیستند، شهدای ایران زمین هستند، همه دیدند که مردم چگونه در استقبال و بدرقه کاروان شهدا سر از پا نشناخته و با چه شوقی از آنها استقبال کردند.

وی افزود: مردم شب گذشته بعد از مراسم شبی با شهدا به خانه‌هایشان رفتند، ولی قبل از اذان صبح بدون اینکه به آنها اعلام قبلی شده باشد آمدند و زیارت عاشورا خواندند.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه کسانی که در مراسم استقبال و بدرقه شرکت کرده بودند کارمند ادارات نبودند، تا به عنوان ماموریت آمده باشند افزود: مراسم بعد از ساعات اداری بود و کسی نمی‌تواند ادعا کند این مردم به زور آمده بودند، این مردم خودشان آمده بودند و با پای خودشان و با ارادت خالص.

پورقاسمیان حضور بی‌نظیر مردم را موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت مسئولان دانست و ادامه داد: مسئولان دیدند که مردم به خاطر عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی، به خاطر شهدا، دین و شرف مملکت چگونه آمدند آبرو خریدند، این مردم به راستی شایسته خدمت و شایسته تکریم هستند و هر ارباب رجوع که می‌آید از این مردم هستند و مسئولان باید با خضوع تمام کار مردم را با سرعت و دقت و با اخلاق انسانی و اسلامی انجام دهند، مردم حق به گردن مسئولان دارند قبل از این هم داشتند، ولی امروز ثابت کردند که حق دارند و حقشان است که مسئولان با تمام احترام با آنها برخورد کنند.

وی تاکید کرد: واقعا مسئولان باید حیا کنند، اگر برخورد بد می‌کنند باید از چشم این بزرگواران حیا کنند و کارشان را در اسرع وقت به نحو احسن انجام دهند.

فرماندار اراک با اشاره به رصد این حضور از سوی دشمنان و کشور‌های بیگانه تصریح کرد: بدون شک دشمنان با امکانات و تجهیزاتی که دارند این حضور را دیده‌اند، بهتر از ما هم دیده‌اند، بیشتر شبکه‌های ضد انقلاب شب گذشته مردم اراک را نشان دادند.

پورقاسمیان با تاکید بر اینکه چند تکه استخوان شهدا برای مردم ایران تنها استخوان نیست تاکید کرد: این استخوان‌‌ها برای ملت ایران طهارت و پاکی و عزت و افتخار است، عزت و افتخاری که مردم به خاطرش ساعت‌ها در انتظار می‌مانند و اشک می‌ریزند.

وی گفت: دشمنان باید بعد از این مطمئن باشند که ایران  نظام قدرتمندی دارد، رهبر قدرتمندتری دارد، ارتش و سپاه مقتدر و مردم شریف و بزرگواری دارد که به تک تک آنها افتخار می‌کند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول