اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

229 روستای نهبندان خالی از سکنه‌

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: از 562 روستا نهبندان 229 روستای آن خالی از سکنه است.

229 روستای نهبندان خالی از سکنه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد پیش از ظهر امروز در جمع مردم روستای جنگل اظهار داشت: این شهرستان دارای 562 روستا و پارچه و آبادی است که از این تعداد 297 روستای دارای سکنه و 229 روستا خالی از سکنه هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به برکت نظام و اسلامی در 133 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان خدمات آب شرب، برق، تلفن ثابت و همراه و خانه بهداشت فراهم شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون 33 روستای بالای 20 خانوار شهرستان فاقد راه آسفالته هستند که در سال جاری آسفالت شدن راه 20 روستا در دست اقدام است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: هم‌اکنون در این شهرستان تعداد 78 روستای بالای 20 خانوار از راه آسفالته برخوردار هستند.

شرافتی‌راد میزان راه‌های روستایی شهرستان را یک‌هزار و 375 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در این شهرستان 362 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و راه‌های فرعی خراسان‌جنوبی یک‌هزار و 263 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه تاکنون تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت برق برخوردار شدند، گفت: شاخص برق‌رسانی روستایی نهبندان هم‌اکنون 86 درصد و این شاخص در خراسان‌جنوبی 81 درصد است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: از محل اعتبارات سال مالی جاری کار برق‌رسانی به شش روستای منطقه شاهکو انجام شده است.

شرافتی‌راد ادامه داد: به منظور برق‌دار شدن این تعداد روستا و برخورداری مردمان این روستاها از نعمت برق مبلغی بالغ بر 522 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و توانیر هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سال مالی جاری نیز تعداد پنج پروژه برق‌رسانی در سطح شهرستان با بیش از 823 میلیون تومان اعتبار در دست اقدام است.

فرماندار نهبندان یادآور شد: در سال گذشته مبلغ 25 میلیون تومان اعتبار به منظور تکمیل و تجهیز مساجد و حسینیه‌های روستاهای منطقه شاهکو توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پرداخت شد.

شرافتی‌راد افزود: در سال مالی 91 نیز اولویت اختصاص اعتبار به مساجد و حسینیه‌های شهرستان را برای ایجاد و احداث سرویس بهداشتی برای آن دسته از مساجد و حسینیه‌هایی که فاقد سرویس بهداشتی هستند، می‌گذاریم.

وی در ارتباط با مشکل وثیقه خرید یک دستگاه سنگین معدنی برای شرکت تعاونی معدنی شاهکو گفت: مبلغ 200 میلیون تومان برای خرید این دستگاه نیاز بوده که مشکل وثیقه آن با پیگیری مرتفع می‌شود.

فرماندار نهبندان ضمن بازدید از روستاهای مختلف این منطقه و خانواده‌های محروم و بی‌سرپرست برای تأمین تمامی مخارج درمان یکی از معلولان منطقه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول