اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز ولادت علی (ع) صورت گرفت

دیدار نماینده ولی فقیه گیلان با فرزندان خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت

خبرگزاری فارس: در آستانه ولادت مولای متقیان امام علی (ع) و به مناسبت روز پدر نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با فرزندان خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت دیدار کرد.

دیدار نماینده ولی فقیه گیلان با فرزندان خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر چهارشنبه در دیدار با فرزندان خانه شبانه‌روزی مژدهی رشت با بیان اینکه عشق به معنویت در جامعه ما زنده است اظهار کرد: با تمام پیشرفت‌های مادی که در جوامع بشری وجود دارد هنوز عاطفه انسانی در جامعه ایرانی زنده است.

وی افزود: در این جامعه افرادی هستند که تمام هستی خود را در راه کمک به هم‌نوعان وقف کرده‌اند و حاضرند همه اموال، علم، دانش، تعلیم و تربیتی را که آموخته‌اند در اختیار نیازمندان، یتیمان و سالمندان جامعه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خیرانی مانند مژدهی، شایگان و حکیم‌زاده انتظار ذکر نام خود را ندارند افزود: با وجود اینکه خیران گیلانی و نوع‌دوستانی که خانه ایتام مژدهی، آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت و خانه شایگان ثابت را بنا نهاده‌اند ذکر نام خود را از ما انتظار ندارند اما ما وظیفه داریم از آنان تشکر کنیم و رهرو راه آنان باشیم.

وی تلاش‌های مسئولان خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت را ستودنی دانست و گفت: بدون تردید شکوفایی استعداد فرزندان این مؤسسه حاصل تلاش ایثارگونه مدیر و مسئولان خانه شبانه‌روزی پسران مژدهی رشت است.

قربانی تصریح کرد: در آستانه رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نماینده بلند همت وی آیت‌الله احسان‌بخش هستیم که در ایام انقلاب خدمات فراموش نشدنی به نظام، ملت ایران و اسلام داشتند.

وی با بیان اینکه جریان هستی و دنیا به گونه‌ای است که تمام نهال‌ها به ثمر نمی‌رسد خاطر نشان کرد: همه افراد به کمال در طوفان بلاهای این دنیا قرار می‌گیرند و از دنیا می‌روند و فرزندانشان یتیم می‌مانند و کار خلقت در یتیم شدن افراد بی‌فلسفه نیست بلکه در فراز و نشیب زندگی ارزش‌های افراد آشکار می‌شود و آنهایی که تمام هستی خود را برای به کمال رسیدن اینگونه افراد اختصاص می‌دهند حاصل سربلندی آنان از امتحان خداوند است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند افراد توانمند و متمکن جامعه را مورد امتحان خود قرار می‌دهد افزود: توانمندی تنها به معنای توانایی مادی نیست بلکه توانمندی فکری و رفتاری را نیز شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) که پیش از تولد پدرش را از دست داد و در سن شش سالگی طعم مرگ مادر را نیز چشید کسی است که خاتم‌الانبیا می‌شود و امروزه یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در سراسر جهان روزانه به نام او شهادت می‌دهند.

قربانی فلسفه یتیم شدن پیامبر را در این دانست که او باید طعم یتیمی را می‌چشید تا به چنین مقامی می‌رسید و غمخوار یتیمان می‌شد.

وی امام خمینی (ره) را نمونه بارز و کنونی شکوفایی یتیمان دانست و اذعان کرد: امام خمینی که پس از 14 قرن انقلاب اسلامی را در جهان پدید آورد و موجب بیداری جهان اسلام شد کودک یتیمی بود که در سن چهار سالگی زورگویان پدر وی را به شهادت رساندند و این کودک یتیم به کمال رسید و ذخیره‌ای برای دنیای بشریت شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: فرزندان ایتام خانه شبانه روزی مژدهی رشت تلاش کنند علم و دانش بیاموزند تا به کمال برسند و رهرو پیامبر اسلام (ص) باشند و چون امام علی (ع) حامی یتیمان و محرومان شوند تا بتوانند مانند امام راحل تحولی در دنیای بشریت به وجود آورند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول