اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افشین علاء:

بهترین خاطره من دیدار با حضرت امام خمینی(ره)بود

خبرگزاری فارس: شاعر و نویسنده برجسته کشور و سردبیر مجلات‌ کودکان و نوجوانان گفت: بهترین خاطره من در زمان عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نور، دیدار با حضرت امام خمینی(ره) بود.

بهترین خاطره من دیدار با حضرت امام خمینی(ره)بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، افشین علاء در سال 1361 و در سن 13 سالگی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نور شد.

وی که به عنوان شاعر حوزه کودک و نوجوان معروف است، فعالیت ادبی خود را از دهه 60 و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع کرد.

در نوجوانی آثارش در نشریات معتبر کودک به چاپ رسید و مورد توجه شاعران موفق آن زمان قرار گرفت. شعرهاى افشین علاء همیشه با استقبال خوب مخاطبان این گروه سنى مواجه بوده است.

وی همچنین در زمینه رمان نیز فعالیت دارد، ولی آنچه در افشین علاء بیش از هر چیز نمود دارد، شعر است به گونه‌ای که اشعارش را در کتاب‌های درسی هم می‌توان یافت. از جمله آثار این شاعر و نویسنده برجسته کشور در حوزه شعر کودک و نوجوان می‌توان به یک عالم پروانه، یک سبد بوى بهار، بلدم شعر بگویم، نسیم دختر باد، خاطرات مه گرفته و گل صد برگ و نیز تانک و دست‌هاى مادرم اشاره کرد.

در حاشیه مراسم روزی به یاد دیروز که با حضور اعضای قدیم کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد مصاحبه کوتاهی با این یار قدیم کانونی داشتیم که از نظر می‌گذرد.

* چگونه شد که عضو کانون شدید و چه خاطره‌ای از روزهای حضور خود در کانون دارید؟

- خانه ما روبروی کانون بود و به جهت علاقه فراوانی که به مطالعه داشتم در کانون ثبت نام کردم و عضو آنجا شدم و بهترین خاطره من در زمان عضویت، دیدار با حضرت امام خمینی(ره)بود.

* چگونه شد که با حضرت امام دیدار کردید و این دیدار چه تاثیری در زندگی شما گذاشت؟

- درست در سن 14 سالگی بود که با شوق زیاد سرودن شعر و نوشتن را آغاز کردم و در همان سال فراخوانی با موضوع "نامه‌ای به امام" به کانون ارسال شد و من نیز در آن مسابقه برنده شدم و جایزه مسابقه، دیدار با امام عزیز بود. این اقدام به یادماندنی هدیه بی‌نظیری از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به من بود که مرا به ادامه فعالیت‌هایم امیدوار ساخت.

* به عنوان یکی از چهره‌های معروف ادبیات کودک و نوجوان بگوئید، کانون چه تاثیری در شخصیت شما گذاشت؟

- تاثیر کانون و برنامه‌های آن بر رفتار و افکارم بسیار موثر بود به طوریکه باعث ظهور و بروز توانایی‌ها و خلاقیت‌هایم در زمینه شعر و نویسندگی شد. در واقع باید بگویم اگر کانون نبود با ادبیات آشنا نمی‌شدم.

* به نظر شما کانون چگونه می‌تواند در رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان موفق‌تر عمل کند؟

- کانون پرورش فکری در رسالتی که به عهده دارد موفق بوده و یکی از این موفقیت‌ها جذب نیروهای خوب  است. به طور مثال زمانی که من با تهران ارتباط برقرار کردم "بیوک ملکی "در کانون فعالیت داشت و آشنایی با وی تاثیر مثبتی در رشد من داشت و همچنین آشنایی با برجسته‌های شعر و ادب همچون زنده یاد قیصر امین پور، برایم افتخار بود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول