اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی به دیدارهای خصوصی قالیباف با مراجع تقلید

دیدار شهردار تهران با آیت‌الله نوری‌همدانی

خبرگزاری فارس: شهردار تهران که روز جمعه با برخی مراجع تقلید دیدار کرده بود، امروز با سفر مجدد به شهر قم با آیت‌الله نوری‌همدانی دیدار می‌کند.

دیدار شهردار تهران با آیت‌الله نوری‌همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران روز گذشته در سفر به شهر مقدس قم با آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تهران در این دیدارها که به صورت خصوصی برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران پرداخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در دیدار با شهردار تهران با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و اقدامات شهرداری در این‌باره اظهار کرد: هر تشکیلاتی که از خودش این‌گونه فعالیت‌ها را آغاز کند و رویکرد ایجابی و فرهنگی داشته باشد می‌تواند موفق شود. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای اختصاصی بانوان در تهران گفت : گسترش بوستان‌های بانوان بسیار مهم است و باعث سربلندی نظام می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در تهران گفت : باید 50 درصد فعالیت‌های شهرداری عمرانی و 50 درصد دیگر فرهنگی باشد و این موضع تبدیل به سنتی شده و آیندگان نیز بدانند که شهرداری‌ها فقط مسئول عمران شهر نیستند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز در دیدار شهردار تهران بر ضرورت توجه مسئولان به خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: مسئولان باید بدانند که مردم ولی نعمت آنها هستند و در خدمت‌رسانی به مردم نباید در شمال شهر و جنوب شهر تفاوتی وجود داشته باشد.

آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار شهردار تهران خاطر نشان کرد: تهران شهری است که جمعیت متحرک بسیاری دارد، این جمعیت متحرک وقتی تغییرات را می‌بیند و با گذشته قیاس می‌کند متوجه می‌شود که تغییرات بسیار چشمگیر بوده است و نمی‌توان آنها را انکار کرد. این تغییرات به خصوص در جنوب شهر تهران که مسیر تردد اینجانب نیز هست کاملا محسوس بوده و قابل تقدیر است.

وی گفت: اسلام می‌تواند زندگی متناسب روز را برای مردم فراهم کند و مدیریت باید به‌گونه‌ای باشد که نسبت به دنیای امروز عقب‌افتادگی نداشته باشیم و در عین حال احکام اسلام را هم اجرا کنیم.

آیت‌الله یزدی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در زمینه عفاف و حجاب و همچنین احداث بوستان‌های بانوان گفت: این فعالیت‌های انجام شده بسیار جالب است و باید در رابطه با موضوعات مرتبط با بانوان با دقت و رعایت مسائل شرعی اقدامات مشابه صورت گیرد.

وی خطاب به قالیباف تأکید کرد: خدمت در نظام اسلامی خدمت به دین و مردم و اثبات این نکته است که اسلام می‌تواند رشد بیشتری را فراهم کند و خدا به شما این توفیق را داده و باید قدر این توفیق را بدانید.

شایان ذکر است قالیباف روز گذشته همچنین با حضور در بیت آیت‌الله انصاری شیرازی از ایشان عیادت کرد.

دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی از دیگر برنامه‌های سفر روز گذشته شهردار تهران به قم بود.

محمد‌باقر قالیباف ظهر امروز نیز با حضور در قم با آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار می‌کند. این دیدار شهردار تهران نیز مانند دیگر دیدارهای وی با مراجع تقلید به صورت خصوصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول