اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

دیدار هیئت سیاسی مصری با اعضای جامعه مدرسین

خبرگزاری فارس: هیئت سیاسی و مذهبی مصر پیش از ظهر امروز با برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

دیدار هیئت سیاسی مصری با اعضای جامعه مدرسین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هیئت مصری متشکل از نمایندگان برخی از احزاب سیاسی و مذهبی، پارلمان و روزنامه‌نگاران این کشور، پیش از ظهر امروز با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با برخی از اعضای این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به تحولات اخیر مصر اظهار کرد: ما از ایجاد ارتباط و تعامل سیاسی، اجتماعی و دینی دو کشور ایران و مصر استقبال می‌کنیم.

در ادامه آیت‌الله حسن ممدوحی عضو دیگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی گفت: موج بیداری اسلامی در منطقه به راه افتاده و مردم و احزاب سیاسی مصر نیز به عنوان کشوری با سابقه دیرینه باید از دستاوردهای انقلاب خود حفاظت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مصر جزو ذخائر اسلام محسوب می‌شود زیرا این کشور و مردم آن دارای تاریخ و تمدن برجسته‌ای هستند و امیدواریم عنایات خداوند نیز شامل حال انقلابیون مصری شود و آنها در ادامه راه خود موفق شوند.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این جلسه نیز سخنانی در ارتباط با انقلاب مردم مصر و ضرورت حفظ دستاوردهای این تحول عظیم بیان کرد و با اشاره به نقش برجسته حوزه علمیه در انقلاب اسلامی ایران افزود: این نهاد غیر دولتی در طول تاریخ تربیت‌کننده رجال دینی بی‌شماری از جمله امام خمینی(ره) و رهبر کنونی ایران بوده است.

راسم احمد النفیس، از رهبران شیعه مصر و رئیس هیئت مصری نیز در این دیدار به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه نیروهای سیاسی مصر در هر جریانی که باشند بخشی از ملت مصر محسوب می‌شوند گفت: ضروری است که همه گروه‌ها با یکدیگر هم‌سویی و همکاری داشته و بر اساس وحدت ملی گردهم آیند تا در آینده با حوادث دردناک مواجه نشویم.

اعضای دیگر این هیئت نیز هر یک به فراخور تخصص و سابقه کاری خود به صحبت پرداخته و مواضع احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی و مذهبی این کشور را بیان کردند و در پایان نیز آیت‌الله کعبی به سئوالات برخی از آنها در خصوص انقلاب ایران و نقش رهبری در جمهوری اسلامی پاسخ داد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول