اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم تاکید کرد

مجلس نهم باید قوانین قابل اجرا تصویب کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین ویژگی یک مجلس موفق و پویا قانون‌گذاری دقیق و قابل اجرا است.

مجلس نهم باید قوانین قابل اجرا تصویب کند

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای موفقیت در زمینه قانونگذاری لازم است تا قوانین قابل درک و قابل اجرا بوده و نظارت پرمحتوا، بی‌طرفانه بر تمام دستگاه‌های اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بالاترین مرجع در کشور، خانه ملت است، تصریح کرد: مجلس دارای ویژگی‌های خاصی در قانونگذاری است که باید به این ویژگی‌ها توجه جدی شود.

این نماینده با بیان اینکه قانونگذاری در دو محور اساسی مدنظر مجلس نهم قرار دارد، افزود: مهم‌ترین موضوع داخلی که توجه هرچه بیشتر نمایندگان مجلس را می‌طلبد، گرانی و تورم موجود در کشور است.

فتاحی با اشاره به بالارفتن قیمت‌ها در ماه‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم از بالا رفتن قیمت‌ها در رنج هستند و لازم است تا هرچه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: این طرح برای مردم روستاها نتایج پرباری داشت ولی اجرای این قانون برای مردمی که در شهرها زندگی کرده و از خدمات دولتی استفاده می‌کنند، نتایج مطلوبی در پی نداشت.

فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر مردم شهرها هر ماه به ازای انرژی مصرفی خود مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: مردم شهرنشین از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها رضایت ندارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به محورهایی که در بعد خارجی برای مجلس نهم مهم است، افزود: انرژی هسته‌ای که حق مسلم ایران است یکی دیگر از مواردی است که در مجلس نهم به آن توجه جدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید حساسیت جهانی را در نظر گرفت ولی نباید از مواضع خودمان که دستیابی صلح‌آمیز به انرژی هسته‌ای است، عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول