اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

جابه‌جایی 810 میلیون مرسوله پستی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال گذشته 810 میلیون مرسوله پستی در سطح کشور و 33 میلیون و 311 هزار مرسوله پستی نیز در اصفهان وجود داشته است.

جابه‌جایی 810 میلیون مرسوله پستی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌اصغر عمیدیان پیش‌ازظهر امروز در آیین افتتاحیه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان اصفهان موجود است و ظرفیت‌های بسیاری در زمینه فناوری‌های نوین در اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای امروز در زمینه‌های تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا همانند فضای 30 سال گذشته نیست، اضافه کرد: امروز نمی‌توانیم در راستای اهمیت و تأثیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید علم، فرهنگ، سیاست، اقتصاد، امنیت، مدیریت به بحث و جدل بپردازیم.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نتایج حاصل از این فناوری‌ها در جامعه امروز برای تمام مردم قابل لمس شده است، تصریح کرد: فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای استفاده مناسب و حرکت رو به رشد آن در مسیر توسعه کشور نیازمند وجود پیش‌نیاز‌هایی است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات موجود در جامعه از فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس شناخت واقعی از این فضا است، ادامه داد: شناخت واقعی فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات جز با پیاده‌سازی پیش‌نیاز‌ها امکان‌پذیر نیست و نیروی انسانی متخصص از مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های موجود در این زمینه محسوب می‌شود.

عمیدیان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته کشور در دانشگاه‌ها به تربیت نیرو‌های متخصص گرایش داشته است، تاکید کرد: وجود زیر‌ساخت‌های ارتباطی نیز از پیش نیاز‌های مورد نیاز در راستای توسعه مدیریت‌های مورد نیاز برای رساندن خدمات فناوری اطلاعات به مردم محسوب می‌شود و زیر‌ساخت‌های ارتباطی به معنای توسعه خدمات است.

وی با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های فناوری اطلاعات اعم از تجهیزات، محتویات، مدیریت و امنیت در فضا‌های فناورانه است، افزود: قانون‌گذاری در راستای حفظ حقوق افراد اعم از حقوق خصوصی و عمومی در فضا‌های فناورانه از پیش‌نیاز‌های مورد نیاز در این زمینه به شمار می‌رود.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: مسئله فرهنگ‌سازی در زمینه فناوری اطلاعات نیز یکی دیگر از پیش‌نیاز‌های موجود در این زمینه به شمار می‌رود و این مسئله نباید از نگاه طراحان، حاکمان، متولیان، مسئولان و مدیران فعال در زمینه فناوری اطلاعات دور بماند.

وی با اشاره به اینکه پس از آغاز دو دهه از مطرح شدن مباحث مرتبط با فناوری اطلاعات در کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه تمام این پیش‌نیاز‌ها در منطقه و در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن دارد، گفت: اصفهان از جمله استان‌هایی است که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عمیدیان با اشاره به اینکه استان اصفهان در دومین جشنواره فناوری ملی اطلاعات و ارتباطات یکی از استان‌های برتر در راستای ارائه خدمات الکترونیک در سطح کشور معرفی شده است، اظهار داشت: اگر چه جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف اعم از جنگ، علم، فرهنگ و سایر زمینه‌ها همواره کشوری موفق بوده و حضور پررنگ بخش خصوصی و مردم در کنار نهاد‌های دولتی و در فناوری‌های پیشرفته یکی از دلایل موفقیت ایران در این زمینه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکالیفی که باید در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به بخش خصوصی واگذار شود، مشخص شده است، ادامه داد: سرویس و خدمات در این فضا باید از بدنه حاکمیت و راهبرد جدا شود و توسط بخش خصوصی ارائه شود.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بخش حاکمیت شامل برنامه‌ریزی براساس سیاست‌های بالادستی، سند چشم‌انداز 1404 و برنامه‌های پنج ساله است.

وی افزود: در استانی مانند اصفهان که زیر‌ساخت‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات، مخابرات، خدمات پستی و پست‌بانک خدمات بانکی هر کدام دارای یک نماینده هستند.

عمیدیان تاکید کرد: اگر قرار است که تمام این مجموعه‌ها در زیر چتر فناوری اطلاعات و ارتباطات جمع شوند و سرویس مناسب با رعایت تمام شأن نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ تمام اصالت‌ها، قیمت و کیفیت مناسب ارائه شود باید از یک نقطه حاکمیتی هماهنگ‌ کننده برخوردار باشند و این نقطه در کشور مشخص شده است.

وی اضافه کرد: خدمات ADSL یا اینترنت پر سرعت که یکی از شاخصه‌های بهره‌وری از فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود اصفهان به اندازه استان تهران سرویس‌های باند پهن را ارائه کرده است.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بهره‌وری اصفهان در فضای فرکانسی به عنوان یک منبع ملی بسیار بالا است، بیان داشت: 33 میلیون و 311 هزار مرسوله پستی در اصفهان وجود داشته و سرانه مرسولات پستی در اصفهان به ازای هر نفر در سال گذشته 6.8 دهم درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه 810 میلیون مرسوله پستی در کشور وجود داشته است، گفت: سرانه پستی در سطح کشور در سال گذشته به ازای هر نفر 10.7 دهم درصد بوده است.

عمیدیان اظهار داشت: 4 هزار و 838 دفتر خدمات ارتباطی در سطح کشور بوده است که 364 مورد از این دفاتر به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیون تلفن نصب شده در استان اصفهان وجود دارد و در سطح کشور نیز 26 میلیون و 500 هزار تلفن واگذار شده است، ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه اول در سطح کشور 45.2 دهم و در استان اصفهان 56.8 دهم است.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه ایرانسل نیز در سطح کشور به ازای هر 100 نفر 29 و در استان اصفهان 22 است.

وی اضافه کرد: براساس سیاست اصل 44 قانون اساسی در بند نخست ماده 46 دولت موظف شده است که شبکه ملی فناوری اطلاعات با محتوای امن و شرعی با عرض باند عریض را برای 60 درصد از بنگاه‌های کسب و کار اقتصادی و خانوار‌ها را در دو سال نخست برنامه پنجم توسعه انجام بدهد.

عمیدیان با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار سرویس الکترونیکی وجود دارد که در حال حاضر بیش از 50 درصد از آنها در اصفهان به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: تهیه محتوای امن و شرعی در این شبکه‌ها از وظایف حاکمیت اعم از حاکمیت استانی و ملی با استفاده از ظرفیت‌های انسانی موجود است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این ظرفیت‌ها نقش موثری در راستای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دارد، ادامه داد: این ظرفیت‌ها در استان اصفهان به صورت کامل آماده است و این موضوع سبب اشتغال‌زایی و گردش اقتصادی بالا در استان می‌شود.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها در زمینه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول