اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست فارس خبر داد

سرگردانی 1500 مرسوله پستی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست فارس گفت: در سال گذشته حدود یک‌هزار و 500 مرسوله سرگردان در پست این استان موجود بود که بخش بسیاری از آن توزیع و بخشی نیز به ستاد املاک تملیکی تحویل داده شده است.

سرگردانی 1500 مرسوله پستی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا نجاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پست چهار مرحله قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع دارد، اظهار داشت: در گذشته سه مرحله از امور پستی به صورت مکانیزه انجام می‌شد و با راه‌اندازی پست مکانیزه، در تمام دفاتر پستی فارس، خدمات با یک کیفیت واحد به مردم عرضه و افزون بر این مرحله نهایی عملیات پستی نیز به صورت آنلاین انجام می‌شود.

نجاری اضافه کرد: پیش از این، توزیع مرسولات که مرحله پایانی کار به شمار می‌آید به صورت سنتی و توسط نامه‌رسان انجام می‌شد اما امروز با تجهیز دستگاه PDA این مرحله به شیوه الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه PDA با عنوان دستگاه مینی کامپیوتر همراه یا دستیار دیجیتالی شخصی است که با ورود به مجموعه پست، کار نامه‌رسان را انجام می‌دهد و اطلاعات مرسوله‌های پستی در دستگاه اسکن شده و به وسیله بارکدخوان دستگاه، کد مرسوله پستی در حافظه سیستم ثبت و در زمان تحویل مرسوله در صفحه دیجیتال با قلم نوری امضای دیجیتالی اخذ و در دستگاه ثبت می‌شود.

نجاری در ادامه تصریح کرد: بر این اساس به محض ورود نامه‌رسان به نخستین مرکز پستی، تمام اطلاعات ثبت شده در دستگاه از طریق سیستم بی‌سیم به کامپیوترهای مرکزی منتقل و بر روی سایت اینترنتی اداره پست قرار می‌گیرد و با این اقدام فرستنده در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند حتی امضای گیرنده را در سایت مشاهده کند.

وی با بیان این که در این سیستم هر کاری مکانیزه صورت می‌گیرد و این در حالی است که تمام این عملیات پیش از این به صورت دستی انجام می‌شد، گفت: از مزایای این دستگاه بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی است به طوری که حداقل روزانه یک ساعت کار نامه‌رسان‌های فارس کاهش می‌یابد که محاسبه ریالی آن 370 میلیون تومان برای هر نامه‌رسان در این استان است.

نجاری همچنین بیان کرد: کاهش سالانه 300 میلیون ریال مصرف کاغذ از دیگر مزایای دستگاه PDA است و این رقم موجب صرفه‌جویی 4 میلیارد ریال در هزینه‌های این اداره کل می‌شود.

مدیرکل پست استان فارس افزود: با عملیاتی شدن این طرح زمان رسیدن نامه‌ها به گیرندگان بسیار کوتاه می‌شود و عملیات گزارش‌گیری و خلا در توزیع به راحتی قابل مشاهده و پیگیری است.

وی گفت: هزینه این دستگاه 300 میلیون تومان است که ضمن بالا بردن سرعت، دقت و امنیت، این هزینه کمتر از یک سال جایگزین می‌شود.

نجاری با بیان اینکه اجرایی کردن این طرح بعد از تهران هم‌زمان در پنج استان فارس، اصفهان، خراسان، آذربایجان و گیلان عملیاتی می‌شود خاطرنشان کرد: هم‌اینک در شهرستان شیراز 150 موزه پست از این دستگاه استفاده می‌کنند و تا آخر خرداد ماه جاری نیز 100 موزه دیگر در سایر شهرستان‌های استان فارس از این دستگاه بهره می‌برند.

وی اظهار داشت: قبل از استفاده از این دستگاه میانگین توزیع مرسولات، 400 مرسوله در روز بود اما با بهره‌گیری از این دستگاه این میزان تا 500 مرسوله قابل افزایش است.

وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: ما در این اداره کل یک بستر ارتباطی هستیم و وظیفه کنترل مجوز بسته‌ها را نداریم و فقط در حیطه ممنوعیت‌های پستی تعیین شده از سوی قوانین عمل می‌کنیم و در مواردی خارج از این چارچوب نمی‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

نجاری با بیان اینکه 80 درصد مرسولات اداره کل پست استان فارس تجاری است، گفت: در سال گذشته حدود یک‌هزار و 500 مرسوله سرگردان در پست استان فارس موجود بود که بخش بسیاری از آن توزیع شده و بخشی نیز به ستاد املاک تملیکی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز بین 35 تا 40 هزار شی در صندوق‌های مختلف پست در استان فارس پیدا شده که برای بررسی به مراجع ذی‌ربط تحویل داده شده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول