اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

صدور شناسنامه هویتی برای روستاهای بخش مرکزی کوثر

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر از صدور و تهیه شناسنامه برای روستاهای بخش مرکزی کوثر خبر داد.

صدور شناسنامه هویتی برای روستاهای بخش مرکزی کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی کوثر اظهار داشت: طرح شناسنامه‌دار کردن روستاها گامی بلند در راستای احصای نیازمندی‌های مردم روستا و برخورداری آنان از امکانات روزآمد است.

فرماندار کوثر با بیان اینکه برای تمام روستاها و آبادی‌های بخش مرکزی کوثر شناسنامه تهیه شده، افزود: تهیه این شناسنامه مسئولان را در ارائه خدمات و امکانات کافی به روستاها یاری می‌کند به طوری که در این شناسنامه عواملی از جمله میزان جمعیت، طرح‌های عمرانی اجرا شده، طرح‌های در حال اجرا، امکان یا عدم امکان گسترش روستا و نحوه درآمد روستاییان مشخص و مکتوب شده است.

این مسئول هدف از شناسنامه‌دار کردن مناطق روستایی شهرستان را ارائه خدمات بهتر به این مناطق مسکونی کمتر توسعه‌یافته ذکر کرد و افزود: اعتبارات سال جاری بر مبنای توسعه‌یافتگی روستاها توزیع می‌شود.

رئیس‌ساداتی از توجه ویژه دولت برای بیمه همگانی در کشور خبر داد و با اشاره به مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ابراز داشت: مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کار افتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری از جمله این مزایاست.

وی خاطرنشان کرد: هر زن و یا مرد روستایی و عشایری که حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند از مزایای مستمری پیری استفاده کند و حقوقی معادل دو سوم درآمد انتخاب شده‌ای که در همان سال حق بیمه از آن کسر شده دریافت کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول