اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور صورت می‌گیرد

اجرای طرح امداد و نجات روستایی در خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر خراسان ‌جنوبی از برگزاری طرح امداد و نجات روستایی برای نخستین‌بار در کشور و استان خبر داد.

اجرای طرح امداد و نجات روستایی در خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی کاووسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور در خراسان‌ جنوبی در تابستان امسال اجرا می‌شود.

وی از حضور مقامات کشوری در این طرح خبر داد و افزود: این طرح پس از اجرا در خراسان‌ جنوبی در تمام کشور اجرا می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان ‌جنوبی ادامه داد: همچنین در تابستان سال جاری دوره‌های توان‌افزایی و بازآموزی برای امدادگران و نجات‌گران پایگاه‌های امداد و نجات استان برگزار می‌شود.

کاووسی تصریح کرد: برگزاری مانور تخصصی امداد و نجات جاده‌ای، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات توان‌افزایی و آمادگی جسمانی برای امدادگران و نجات‌گران از دیگر برنامه‌های این جمعیت در تابستان سال جاری است.

وی از برگزاری همایش‌های علمی برای امدادگران خبر داد و یادآور شد: ساماندهی کمی و کیفی پایگاه‌های جاده‌ای و افزایش تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان از دیگر برنامه‌های هلال‌ احمر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان ‌جنوبی گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش مدت زمان حضور در حادثه و ایجاد اتاق عملیات در تمام شعب و پایگاه‌های امداد و نجات نیز از برنامه‌های در دست اجرا در تابستان است.

کاووسی از برگزاری 7 هزار و 15 دوره آموزش مبتنی بر نیاز محلی در سال گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: 346 دوره عمومی امداد نیز در سال گذشته در سطح استان برگزار شده است.

وی از برگزاری 429 دوره عمومی نجات و 90 دوره تخصصی امداد در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: برگزاری 223 دوره تخصصی نجات نیز از دیگر برنامه‌های هلال ‌احمر در سال گذشته بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی گفت: 365 دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان نیز در سال گذشته در سطح استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول