اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد

آموزش روحانیان مستقر در روستاهای همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: 100 نفر از روحانیون مستقر در روستاهای سراسر استان در کارگاه‌ آموزشی شرکت کردند.

آموزش روحانیان مستقر در روستاهای همدان

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه روحانیون مستقر و همسران روحانیون مستقر در همدان اظهار کرد: کارگاه ویژه روحانیون با چند موضوع مختلف مورد توجه قرار گرفت که از جمله این مباحث مبارزه با مواد مخدر و در حوزه اعتیاد بود که در این راستا یکی از کارشناسان مواد مخدر مباحث کاربردی و ریشه‌ای را تبیین کرد.

وی با اشاره به حضور 100 نفر از روحانیون مستقر در روستاهای سراسر استان در این کارگاه، عنوان کرد: بحث عفاف و حجاب و بیان راهکارهای تبلیغ و ترویج آموزه عفاف و حجاب از طریق منبر، محراب و تریبون‌های تبلیغی در اختیار روحانیون و مبلغان نیز در این کارگاه بیان شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به تبیین ترویج زکات برای مبلغان در این کارگاه، تصریح کرد: بحث ارائه طرح‌های اجرایی و عملیاتی برای تحقق شعار سال رهبری نیز در این کارگاه تبیین شد.

وی با بیان اینکه در این کارگاه چند برنامه راهبردی برای اجرا توسط روحانیون مستقر مصوب و مدون شد، گفت: مقرر شد از جوانان مستعد و متدین در اقصی نقاط استان در مساجد بهره گرفته شود و به صورت بخشی نیز همایشی با موضوع شناسایی راهکارهای ترویج بیشتر در حوزه شعار رهبری در بین مردم، در مراکز بخش با محوریت روحانیون مستقر و دستگاه‌های دولتی از جمله بسیج، بخشداری، آموزش و پرورش انجام شود.

آزادیخواه با بیان اینکه در کارگاه آموزشی همسران روحانیون مستقر نیز مباحث کلیدی مورد توجه و تأکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از آنجا که برای تبلیغ عمومی آقایان روحانی را به کار گرفته‌ایم و در نقاط هدف به تبلیغ می‌پردازند، احساس خلأ ما در حوزه بانوان است چرا که در حوزه بانوان فضای کار بیشتر وجود دارد.

وی افزود: با عنایت به اینکه مشغله بانوان در فصل تابستان کمتر و فراغ بال بیشتری دارند مقرر شد 100 نفر از همسران روحانیون مستقر که عمدتاً تحصیل‌کرده‌های حوزه‌های علمیه خواهران نیز هستند بعد از یک شناسایی، برنامه‌ریزی و آموزش به عنوان مبلغه در کنار همسران خودشان در روستاهای مختلف فضای تبلیغی را ایجاد کرده و به کارهای تبلیغی در حوزه بانوان بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بر اساس بکارگیری همسران مبلغان مستقر مقرر شد ورود در حوزه بانوان برای مسائل تبلیغی تخصصی این قشر باشد، تصریح کرد: این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های محوری اداره کل در تهران نیز تصویب شده و جزو طرح‌های جدیدی است که در همدان برای نخستین بار در کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این طرح بر مبنای یک برنامه مشخص، 100 نفر مبلغه خواهر در مکان‌های مورد نیاز استان به گردونه شبکه تبلیغی ما اضافه می‌شود و بسترسازی بسیار خوبی را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول