اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت محقق می‌شود

بهره‌برداری از آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی خراسان ‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خراسان‌ جنوبی از بهره‌برداری از آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی در قالب 29 پروژه در هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی خراسان ‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 10 پروژه در هفته دولت در بخش راه استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری از باند دوم محور قاینات به خضری، باند دوم محور بیرجند سربیشه و محوری به طول 35 کیلومتر از سربیشه به پایانه ماهیرود از اهم پروژه‌های افتتاحی اداره کل راه و ترابری استان در هفته دولت است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌ جنوبی ادامه داد: بهره‌برداری از باند دوم خوسف کرمان، راه اصلی محور نهبندان به زابل، راه اصلی سه راهی روم به آفریز و راه اصلی محور اسفدن به حاجی‌آباد از دیگر پروژه‌های افتتاحی در بخش راه است.

نصری اضافه کرد: بهره‌برداری از پل دهلکوه در تقاطع غیر‌همسطح با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: جاده پایانه مرزی ماهیرود به سمت افغانستان به طول 120 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر از نقطه صفر مرزی تا شهر قلعه‌کاه آسفالت شده و در قطعه دوم نیز نصب علائم آن مانده است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی یادآور شد: تا پایان خردادماه پیمانکار قطعه بعد نیز معرفی می‌شود و آسفالت 60 کیلومتر دیگر به پایان می‌رسد.

نصری از ارتقای تراکم باندهای دوم از هشت دهم درصد به 23 درصد خبر داد و تصریح کرد: در سال 86 طول کل آسفالت راه‌های روستایی 2 هزار و 850 کیلومتر بوده که در سال جاری به 4 هزار و 430 کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تراکم راه روستایی نیز از 2.92 و 4.95 ارتقا یافته است، افزود: جمعیت برخوردار از این میزان در سال 86 به میزان 80 درصد بوده که امسال به 94.7 درصد رسیده است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اعتبارات راه و ترابری استان گفت: در سال 86 تا 90 مجموع اعتبارات بخش راه استان 47 میلیارد تومان بوده که در سال 90 به 120 میلیارد تومان رسیده است.

نصری از هزینه‌کرد 400 میلیارد تومان برای احداث و نگهداری راه‌های استان خبر داد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول