اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید امام جمعه بابل از اعمال سیاست‌های واردات محور:

واردات 24 میلیارد دلاری بدترین خبر در سال تولید ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: شنیده شده که دولت مصوبه‌ای را برای مقابله با گرانی انجام داده تا 24 میلیارد دلار کالا به کشور وارد بشود که این مساله بدترین خبر در ابتدای سال تولید ملی است.

واردات 24 میلیارد دلاری بدترین خبر در سال تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از دفتر امام جمعه شهرستان بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی گفت: سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در روز کارگر حاوی نکات ویژه و برجسته‌ای بود.

این مسئول تصریح کرد: همان‌طور که معظم له امسال را به عنوان سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی بیان فرمودند در روز کارگر هم عنایت ویژه‌ای را به کارگران ابراز داشتند.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: تا به حال کارگران به محضر ایشان مشرف و از هدایت‌های ایشان بهره‌مند می‌شدند، اما امسال خود ایشان به یکی از محافل کارگری تشریف بردند و کارگران آنجا با معظم له دیدار کردند.

وی تصریح کرد: این حرکت تاکیدی مجدد بود بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دو نکته را در میان نکات رهبر معظم انقلاب تذکر بدهم؛ ایشان فرمودند که از جمله اختلال‌هایی که صورت می‌گیرد این است کسانی از بانک‌ها تسهیلات با عنوانی بگیرند و این وام را در عنوان دیگر مصرف کنند جزء اختلال‌های اقتصادی است و این مسئله شرعا حرام است.

روحانی ادامه داد: شایسته نیست که این اعتبارات در جای دیگر هزینه شود، این بیان پاسخ خوبی به بسیاری از کسانی است که این سئوال را مطرح کردند که چه اشکال دارد که ما این پول‌ها و وام‌ها را به عنوانی گرفته‌ایم در عنوان دیگر مصرف کنیم، اگر اعتباری به کسی می‌دهند در همان زمینه مصرف شود.

امام جمعه بابل ادامه داد: فردی به من مراجعه کرد که شما وساطت کنید اقساط وامی را که به فلان شعبه بانک نداده‌ام با من مدارا کند، از ایشان پرسیدم که شما این تسهیلات را با چه عنوانی دریافت کرده‌اید؟ آن فرد در پاسخ من گفت که من برای خرید تراکتور گرفتم، اما این تسهیلات را در جای دیگری که ارتباطی با این مساله نداشت مصرف کردم؛ این دسته از امور خسارت سنگین به تولید است و شرعا هم این جابه‌جایی حرام است.

این مسئول تصریح کرد: این تذکری است به مدیران شعب بانک‌ها. خیلی جای تعجب است در این وام‌ها طرف مقابل باید شناخته شود، فردی به من مراجعه کرد که فلان مسئول شعبه به من گفت که تو یک فاکتور قلابی برای من بیاور یا آن کار را انجام بده. من وام را به شما می‌دهم شما ببر هر جا که دلت خواست مصرف کن.

روحانی ادامه داد: آیا مسئول شعبه بانک این حق را دارد؟ ابداً این حق را ندارد، همانگونه که اختلاس‌های بزرگ بوجود آمد پول‌های گرفته شده در عرصه تولید سر از خرید ویلا، خرید زمین و خرید و فروش و تجارت سر درآورد و اثری در تولید دیده نشد. با وجود آن همه اعتباراتی که دولت و نظام اسلامی از طریق بانک‌ها به افراد برای کمک در عرصه تولید پرداخت کرد، اما در عمل اشتغال‌آفرینی و سرمایه در گردش تولید مصرف نشد، باید با نظارت بیشتر و دقیق‌تری از این اختلال‌های اقتصادی جلوگیری به عمل آید.

وی اضافه کرد: مساله دیگر برخورد جدی با انواع فساد اقتصادی است، هر فسادی اگر در جامعه ولو اگر کم هم باشد باید به شدت برخورد شود، مبادا کسانی بگویند که ما اگر با مفسدان اقتصادی برخورد کنیم تولید در کشور فروکش می‌کند، ابداً این طور نیست اگر فساد شایع شد افول و رکود اقتصادی بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد نگرانی ندارد بلکه بر شتاب تولید می‌افزاید و سلامت عرصه تولید را به جامعه برمی‌گرداند، اگر کسانی که فساد اقتصادی انجام داده‌اند و اموال را حیف و میل کرده‌اند منابع بانکی بیت‌المال را هدر داده‌اند؛ تقاضای آحاد ملت است که بدون کمترین ملاحظه‌ای با این دسته از افراد برخورد بشود تا فضای سالم به اقتصاد بازگردد تا رونق بیشتری در آن مجرایی که قرار بگیرد مستقر بشود.

* انتقاد از دولت برای واردات کالا

امام جمعه بابل متذکر شد: شنیده شده که دولت مصوبه‌ای را برای مقابله با گرانی انجام داد تا 24 میلیارد دلار کالا به کشور وارد بشود، آن هم شنیده شده که محصولات غذایی و مشابه اینها؛ این مساله بدترین خبر در ابتدای سال تولید ملی است.

روحانی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان ابراز نگرانی کردند، شایسته بود بر مساله تولید و جنب و جوش منابع داخلی با ارائه تسهیلات حمایت می‌شد.

این مسئول یادآور شد: اگر میوه و مواد غذایی دارای گرانی است سعی شود این منابع به تولیدکنندگان اختصاص داده شود تا تورم حل شود، 24 میلیارد دلار خرید و واردات یقین داشته باشیم که دو برابر این رقم به کشور در اموری همچون اشاعه بیکاری و تعطیلی مراکز تولیدی خسارت خواهد زد.

امام جمعه بابل اذعان داشت: این نگرانی بسیاری از مردم است، بسیاری از مردم در این چند روز ابراز نگرانی کرده‌اند گفتند که آیا این خبر صحیح است؛ شایسته است مسئولان که این امر را تصویب کردند نگاهی صحیح به مساله تولید ملی داشته باشند.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول