اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی منگستائو قزاقستان:

80 درصد کالاهای مصرفی قزاقستان وارداتی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی منگستائو قزاقستان گفت: بیش از 80 درصد کالاهای مصرفی قزاقستان وارداتی است و بخشی از کالاهای مصرفی نیز از طریق جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

80 درصد کالاهای مصرفی قزاقستان وارداتی است

سرگئی‌ودر نیکوف صبح امروز در حاشیه سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری تجاری اتاق‎های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: منگستائو با هدف توسعه فعالیت‌های خود، پروژه‌های سرمایه‌گذاری را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

وی در خصوص برنامه جامع استان منگستائو تصریح کرد: توسعه ساختارهای ساحلی منطقه، توسعه تامین برق و انرژی و تامین آب منطقه، توسعه شهر اکتائو، توسعه دانشگاه دولتی خزر را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی منگستائو قزاقستان منطقه آزاد اقتصادی بندرآکتائو را یکی از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی منطقه برشمرد و یادآور شد: سطح آزاد اکتائو از سال 2009 تا 2001 به میزان 9 برابر افزایش یافته و اکنون مساحت این منطقه آزاد بیش از 2 هزار هکتار است.

نیکوف خاطر نشان کرد: در چارچوب این منطقه آزاد معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه آزاد اکتائو با سه شرکت بزرگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد ابراز داشت: هشت پروژه بزرگ در حال ساخت و پنج پروژه نیز موافقت اصولی گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی منگستائو قزاقستان با اشاره به اینکه برای فعالیت این پروژه‌ها زیرساخت‌های مهندسی لازم گرفته شده است گفت: مسئولیت تامین زیرساخت‌ها را دولت قزاقستان به عهده می‌گیرد.

نیکوف خاطر نشان کرد: از سال 2009 تاکنون 34 میلیون دلار صرف این خدمات شده است.

وی فعالیت بنادر را از اقدامات مهم منگستائو دانست و بیان داشت: برای اجرای پروژه‌های خود در این منطقه نیاز به انرژی زیادی داریم و با کمبود انرژی مواجه هستیم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول