اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت استان سمنان اعلام کرد

پیش‏بینی افزایش 21 درصدی تولید جو در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد: پیش‏بینی می‏شود تولید جو در سال جاری در این استان، از رشد 21 درصدی برخوردار باشد.

پیش‏بینی افزایش 21 درصدی تولید جو در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر رضوی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه اظهار کرد: پیش‏بینی می‏شود در سال جاری، 53 هزار و 243 تن جو در استان سمنان برداشت شود که نسبت به تولید سال قبل، از رشد حدود 21 درصدی برخوردار است.

وی گفت: در سال زراعی 91-90 در سطح 19 هزار و 923 هکتار از اراضی آبی و دیم استان سمنان جو کشت و عملیات برداشت در مناطق گرمسیری دارای بافت سبک و شنی استان آغاز شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: 3 هزار و 917 نفر بهره‏بردار استان سمنان در 4 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان شاهرود و 7 هزار و 700 هکتار از زمین‏های گرمسار به کشت این محصول اقدام کردند.

رضوی اضافه کرد: هم‌چنین این بهره‏برداران در یک هزار و 853 هکتار از اراضی سمنان، 2 هزار هکتار در دامغان و 114 هکتار در مهدیشهر کار کشت را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در مجموع در 15 هزار و 867 هکتار از زمین‏های کشاورزی استان سمنان، جوی آبی و در 4 هزار و 50 هکتار از اراضی شاهرود جوی دیم کاشته شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص ارقام کشت شده گفت: نصرت، کویر، ریحان 3، والفجر و بهمن در اراضی کشت شد و 485 تن بذر گواهی شده، 65 تن بذر مادری و 2 هزار و 745 تن انواع کود شیمیایی نیز بین کشاورزان توزیع شده است.

رضوی گفت: محصول جو برای تأمین علوفه واحدهای دامی سبک و سنگین استان سمنان مصرف می‏شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: در سال زراعی گذشته، 44 هزار و 28 تن جو از مزارع استان برداشت شده بود.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول